Počela je prodaja nove Honde Clarity Fuel Cell u Japanu koja kao gorivo koristi vodik. Manja količina vozit će i cestama Danske i Velike Britanije u sklopu projekta HyFIVE koji je osmišljen kao prvi korak u komercijalnoj upotrebi vodika u Europi
Kada su u pitanju alternativni pogoni najviše se priča o hibridnim vozilima i naravno čisto električnim koji se i u najvećoj mjeri prodaju. Drugi alternativni sustavi pogona ipak nisu toliko eksponirani, a razloga ima više. Jedan od najvažnijih je još uvijek ne do kraja usavršena tehnologija pogona i ono što je svim alternativnim pogonima najveći problem - infrastruktura punionica s drugim gorivom koje nije benzin, dizel i autoplin.
Japanski proizvođači puno nade za alternativni pogon ulažu u vodik kao gorivo. Premda je to najčišće gorivo, jer je kao nusprodukt izgaranja vodika voda, problemi su sa spremnikom koji mora biti pod visokim pritiskom i mora biti velik kako bi se osigurala uobičajena autonomija kao sa fosilnim gorivom. Tu je i problem nepostojeće infrastrukture, odnosno punionica vodikom.
Honda je na autosalonu u Ženevi objavila kako počinje prodaja nove Honde Clarity Full Cell u Japanu. Clarity je dugačak 4.915 mm, širok 1.875 i visok 1.480 mm, a za pogon koristi tehnologiju gorivih ćelija koje razvija snagu od 130 kW u vrlo širokom rasponu rada motora od 4.500 do 9.000 o/min.
Honda ima relativno skroman plan prodaje u prvoj godini od 200 primjeraka. Honda je na početku prodaje odlučila da će se fokusirati na davanje vozila u najam državnim institucijama i poduzećima s kojima već dulje vrijeme surađuje u cilju populariziranja vozila pogonjenih tehnologijom gorivih ćelija. Tijekom prve godine, Honda će intenzivno prikupljati zapažanja korisnika. Honda je najavila početak prodaje individualnim kupcima tj. fizičkim osobama za iduću 2017. godinu.
Početak prodaje je u Japanu, a Honda će ovaj automobil plasirati i na europsko tržište. Ograničene količine Honde Clarity Fuell Cell će se od rujna 2016. godine moći vidjeti na prometnicama Danske i Velike Britanije u sklopu projekta HyFIVE koji je osmišljen kao prvi korak u komercijalnoj upotrebi tehnologije gorivih ćelija u Europi. Cilj projekta je skupiti što više korisnih informacija o svim prednostima i nedostacima svakodnevnog korištenja vozila pogonjenih vodikom.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.