Volkswagen grupa i marka Volkswagen imaju najviše razloga za zadovoljstvo jer su ostvarili značajan rast prodaje
Prema preliminarnim podacima ACEA-e, prodaja novih automobila u Europi (27 država EU+UK+EFTA) pala je za 2,1 posto na godišnjoj razini u siječnju na 995.271 automobila. Padovi prodaje su zabilježeni na nekim od najvažnijih tržišta, konkretno u Francuskoj, Italiji, Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu dok je prodaja jako porasla u Norveškoj, Litvi, Islandu Danskoj i Austriji. Najveći pad zabilježile su Estonija, Bugarska i Slovačka.
Prodaja električnih automobila električnih vozila porasla je za 37,3 posto na 166.065 primjeraka što je 16,7 posto udjela. Hibridi drže 34,9% udjela (+16,9 %), benzinci 29,2% (-20,5 %), a dizelaši još samo 8,8 posto (-26,5 posto). Pala je i prodaja plug-in hibrida (7,6 posto udjela, pad prodaje za -6,4 posto).
Volkswagen grupa i marka Volkswagen imaju najviše razloga za zadovoljstvo jer su ostvarili značajan rast prodaje. Prodaja Volkswagen grupe je porasla za 5,3 posto, a marka Volkswagen bilježi dvoznamenkasti postotak rasta do 16,6 posto. To im je pomoglo da učvrste svoje uvjerljive liderske pozicije. Volkswagen grupa je u siječnju uvjerljivo prva po prodaji s 268.409 prodanih automobila. Drugi Stellantis jako zaostaje sa 154.079 automobila i padom prodaje od čak 16 posto. Na trećem mjestu je grupa Renault s 97.910 prodanih automobila i rastom od 5,4 posto.
Među markama Volkswagen je uvjerljivo prvi sa 112.844 prodanih automobila. I on je dodatno učvrstio lidersku poziciju je je drugoplasiranoj Toyoti (72.804 primjeraka) prodaja pala za 7,6 posto. Treći je BMW s 58.765 prodanih automobila i malim padom od 1,8 posto.
ACEA nije objavila prodaju po modelima, no najprodavaniji automobil u siječnju je ostala Dacia Sandero ispred Volkswagen Golfa, javio je Automotive News Europe.
Možda najzanimljiviji je nevjerojatan pad Tesle. U siječnju su diljem Europe prodali samo 9945 automobila i zabilježili pad prodaje od 45,2 posto. Razlog za takav potop jedni vide u političkom djelovanju Elona Muska dok drugi ističu da su kupci samo čekali početak prodaje novog Modela Y i zbog toga izbjegavali kupnju stare verzije.
Prodaja po grupacijama u siječnju 2025. godine
1. Volkswagen grupa 268,409 + 5,3%
2. Stellantis 154.079 – 16,0%
3. Renault grupa 97,910 + 5,4%
4. Hyundai-Kia 83,297 – 3,7%
5. Toyota grupa 80.270 – 4,4%
6. BMW grupa 70.192 – 2,9%
7. Mercedes 42,532 – 2,4%
8. Ford 31,516 – 12,2%
9. Nissan-Mitsubishi 28,558 – 11,1%
10. Volvo 25,172 – 2,9%
Prodaja po proizvođačima u siječnju 2025. godine
1. Volkswagen 112.844 + 16,6%
2. Toyota 72,804 – 7,6%
3. BMW 59,765 – 1,8%
4. Škoda 59,465 – 3,4%
5. Peugeot 55,445 – 3,4%
6. Audi 49,220 – 7,8%
7. Dacia 48,998 – 5,2%
8. Renault 48,443 + 18,1%
9. Mercedes 42,472 + 3,0%
10. Kia 41.762 – 6,6%
11. Hyundai 41,535 – 0,6%
12. Ford 31,516 – 12,2%
13. Opel/Vauxhall 28,449 – 27,7%
14. Citroën 27,170 – 16,8%
15. Volvo 25,172 – 2,9%
16. Nissan 25,108 – 7,7%
17. Fiat 23,608 – 20,4%
18. MG 22,994 + 36,8%
19. Cupra 20,855 + 56,7%
20. Seat 17,161 – 14,5%
21. Suzuki 14,469 – 8,5%
22. Mazda 11,064 – 12,2%
23. Jeep 10,984 – 9,6%
24. Mini 10,427 – 9,1%
25. Land Rover 10.220 – 1,3%
26. Tesla 9,945 – 45,2%
27. Porsche 8,120 – 10,2%
28. Lexus 7,466 + 43,7%
29. Honda 4,994 – 16,3%
30. Alfa Romeo 4,792 + 21,3%
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.