Početna Novosti 39 pregleda

Prodaje se najbrža limuzina na svijetu - Audi star 32 godine

FOTO: cars & bids

Prije nego što su modeli s oznakom S i RS postali simboli Audijeve moderne brzine, postojao je jedan Audi koji je dokazao da limuzina može biti brža od mnogih egzotičnih jurilica. I ne, nije riječ o R8 ili RS6, nego o prvoj generaciji S4, izvedenici tadašnjeg Audija 100, koja je 2012. na slanim ravnicama Bonnevillea postala najbrža limuzina na svijetu.

Author: cars & bids foto: cars & bids

Ovaj konkretni primjerak, star 32 godine, danas se prodaje na aukciji. No, on odavno nije serijski. Originalni S4 iz 1993. imao je 2,2-litreni turbobenzinski peterocilindraš s 230 KS i pogon na sve kotače, ovaj automobil je potpuno druga priča.

Author: cars & bids foto: cars & bids

Vlasnik i tvorac projekta, Jeff Gerner iz američke radionice Four Ring Performance, uzeo je tvornički motor i ugradio hrpu posebnih dijelova izrađenih od aluminija, a na sve to dodao ogroman BorgWarner S400SX turbopunjač. Rezultat je bio nevjerojatnih 1170 KS i 957 Nm i to izmjerenih na kotačima, ne na radilici.

Takva snaga tražila je i poseban poligon za testiranje. Na Bonneville Speed Weeku 2012. ovaj S4 je dosegnuo maksimalnu brzinu od 420 km/h, a prosjek dviju mjerenih vožnji bio je 383 km/h, što mu je tada donijelo titulu najbrže limuzine na svijetu. Kako bi vio donekle siguran pri takvim brzinama, automobil je dobio kompozitna stakla, zaštitni kavez, sustav za gašenje požara i padobran za kočenje. Sve to je i danas na njemu. Iako izgleda spremno za novo rušenje rekorda, prodavatelj tvrdi da bi se s manjim preinakama mogao registrirati za cestu u nekim američkim saveznim državama.

Author: cars & bids foto: cars & bids

U Audijevoj povijesti, S4 iz 1993. nije najpoznatiji model, ali među poznavateljima ima kultni status zbog kombinacije kompaktnog formata, pogona na sve kotače i legendarnog peterocilindraša. Ova ekstremna verzija taj je recept odvela na potpuno nove razine, ravno najbržim automobilima na planeti.

Automobil se trenutačno prodaje putem online aukcije, a kupac će osim dubokog džepa trebati i veliku doza hrabrosti. Jer iako tehnički može biti cestovno legalan, radi se o brutalnom sirovom automobilu kojeg ne može bas svatko voziti.

Author: cars & bids foto: cars & bids

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.