Istodobno, Rimac je iskoristio priliku odgovoriti na stalne optužbe o financiranju projekta javnim novcem. Poručio je kako iznosi koji se pojavljuju u medijima, 300 do 900 milijuna eura, nemaju uporište u stvarnosti
U novoj objavi snimljenoj u Rimac Kampusu, Mate Rimac prvi je put javnosti pokazao više od 60 prototipova robotaksija Verne, parkiranih na jednom mjestu i spremnih za intenzivnu fazu testiranja. Prizor je za sada najkonkretniji dokaz dosad koliko je projekt odmaknuo i da Rimac unatoč kašnjenju i dalje računa na robotaksije kao sljedeći globalni tehnološki iskorak iz Hrvatske.
Rimac u videu objašnjava da toliko prototipova nije stvar dojma, nego nužnost. Vozila prolaze crash testove, simulacije u zračnim tunelima, provjere dugotrajnosti, vibracija i komfora. Iako vjeruje da će autonomna vožnja u konačnici biti sigurnija od ljudske, naglašava da se nesreće u potpunosti ne mogu isključiti. Zato Verne mora proći sve procedure jednako strogo kao i svaki automobil namijenjen javnom prometu.
Istodobno, Rimac je iskoristio priliku odgovoriti na stalne optužbe o financiranju projekta javnim novcem. Poručio je kako iznosi koji se pojavljuju u medijima, 300 do 900 milijuna eura, nemaju uporište u stvarnosti. Točno je, kaže, da je Europska unija u razvoj robotaksija uložila 89,7 milijuna eura, ali privatni investitori su u isti projekt uložili više od 100 milijuna eura, dok je u Rimac Grupu ukupno ušlo oko milijardu eura privatnog kapitala. Time udio javnih sredstava ostaje manji od deset posto, a svi budući troškovi, koji će se mjeriti u stotinama milijuna, također bi trebali biti pokriveni privatnim ulagačima.
U videu naglašava da je upravo kombinacija međunarodnog kapitala i domaćeg inženjeringa omogućila da se u Hrvatskoj razvija sve ono što je prije desetljeća zvučalo nemoguće: hiperautomobil, novi Bugatti, vlastite baterijske tehnologije pa sada i sustav autonomne mobilnosti.
Robotaksi Verne prvo bi trebao krenuti u Zagrebu, koji služi kao početna faza implementacije, testiranja i širenja. No ambicija je znatno šira. Rimac želi da Hrvatska ne bude samo korisnik budućih tehnologija, nego njihova stvarna razvojna točka. "Autonomna vožnja doći će i bez nas", kaže, "ali želimo da ovaj put u tome sudjelujemo i ostavimo trag".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.