Početna Novosti 204 pregleda

Rukavica je bačena - nek’ se javi tko je bolji

Mazda 3
Vidi galeriju 1/6
Rukavica je bačena - nek’ se javi tko je bolji Rukavica je bačena - nek’ se javi tko je bolji Rukavica je bačena - nek’ se javi tko je bolji Rukavica je bačena - nek’ se javi tko je bolji Rukavica je bačena - nek’ se javi tko je bolji Rukavica je bačena - nek’ se javi tko je bolji

S manje kilogarama i manje konja u dvolitarskom benzincu Mazda je pokazala kako se downsizingom može doći do boljih performasi i bitno manje potrošnje

Kada je u pitanju Mazda, njen novi dizajnerski pravac, kao i revolucionarna SkyActiv tehnologija te downsizing motora na njihov način, otvara mnoga poglavlja. Dizajnerski pravac „Kodo“ transformirao je Mazdu3 u skladno i prelijepo kompaktno vozilo. Smanjena „Šestica“, po dimenzijama je idealna za gradsku upotrebu, a i duže ture joj nisu problem. Platforma na kojoj se Mazda3 nalazi, napokon više nema nikakve veze s Fordom i njegovom C1 osnovom. Izrađena je u potpunosti prema SkyActiv principima. Iako je u potpunosti čelične konstrukcije, masa je u odnosu na prethodnika smanjena za 50 kilograma, dok je torziona krutost poboljšana za 30 posto. Naravno da se to pozitivno odrazilo na vozna svojstva, a tako i na performanse te potrošnju goriva. Tu je i vrlo nizak koeficijent otpora zraka od 0,275 Cw, a sve zajedno čini “Trojku” zavidno upravljivim i štedljivim automobilom.

Međuosovinski razmak od 2700 milimetara donosi također i puno prostora u unutrašnjosti, a primjetan je napredak kada su u pitanju upotrebljeni materijali, ali i završna obrada. Ističemo moderan i primjetno sportski nastrojen kokpit s centralnim analognim pokazivačem okretaja te integriranim digitalnim mjeračem brzine i putnim računalom sa strane. Brzina vožnje očitava se i na head-up displeju, što je presedan u ovoj klasi vozila. Ono što se moglo bolje odraditi svakako je veliki multifunkcionalni „touch screen“ displej dijagonale 7 inča na središnjoj konzoli, koji se čini kao da je naknadno ugrađen. On nudi sve relevantne informacije.

Dobro: niska potrošnja, upravljač, performanse. Loše: smještaj središnjeg zaslona u boji.

Na testnom je automobilu bio opremljen navigacijskim sistemom i uz pomoć joysticka ugrađenog na platformi između jedala jednostavan je za korištenje. Sjedala su sportski niska, a upravljač odlično „leži“ u rukama i oduševljava svojom direktnošću i osjećajem podloge po kojoj vozite. Mjenjač je precizan i kratkog hoda, no po našem mišljenju, za testirani model pretjerano dugih prijenosnih omjera. Također, nešto je izraženija neudobnost pri nailascima na neravnine, kao i buka koja dopire od zadnjih kotača. To su zaista jedine mane koje smo uspjeli primijetiti. Testni je automobil pokretao 2.0-litarski SkyActiv-G benzinac, isti onaj s kojim smo se upoznali u Mazdi6. Isprobali smo ga i u “Trojki” sedan, s time da je ovdje dodatno „oslabljen“ na 120 KS. Najveću snagu ostvaruju na 6000 okretaja, dok je maksimalni okretni moment istovjetan kao kod modela od 165 KS, a iznosi 210 Nm pri 4000/min.

Mazdina SkyActiv tehnologija dokazuje kako se i bez smanjenja obujma motora može postići niska potrošnja i emisija plinova.

To je sasvim dovoljno da ovaj automobil koji teži niskih 1205 kg, u praksi ima vrlo respektabilne performanse. Motor je izuzetno kultiviran, ali itekako zna „zarežati“ kada to od njega zatražite. Usprkos prilično dugom finalnom prijenosu, gdje prvi stupanj ide preko 60 km/h, a drugi čak do 110 km/h, Mazda3 sprint do „stotke“ apsolvira za 8,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 195 km/h. Odličan odaziv pri nižem broju obrtaja nije samo direktna posljedica SkyActiv tehnologije, nego i visokog stupnja kompresije od 14:1. Svega 0,6 sekundi slabiji rezultat u sprintu do 100 km/h u odnosu na model od 165 KS čini se nevjerojatan. Da su stupnjevi prijenosa kojim slučajem kraći, rezultat bi svakako bio još i bolji, ali bi se narušila prosječna potrošnja goriva, koja se na testu kretala oko 7,7 litara. Mazda3 zaista je atraktivan, kvalitetan i prije svega, vrlo dobar proizvod, kojem je zaista teško naći neku veliku manu.

Tehnički podaci

Mazda3 G120 Challenge
Cijena                        testirani model 169.049 kuna
Motor                         4 cilindra, benzinski
Obujam                      1998 cm³
Snaga                        88 kW /120 KS pri 6000 o/min
Moment                      210 Nm pri 4000 o/min
Mjenjač                      ručni, šest stupnjeva
Maks. brzina              195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h    8,9 sek
Potrošnja                    6,5/4,3/5,1 l/100 km
Test                           7,7 l/100 km
Emisija CO2               119 g/km
Dimenzije d/š/v           4460/1795/1465 mm
Prtljažnik                    364 litre
Masa                         1205 kg
Garancija                   3 godine

Ocjena     8

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.