Lucid je najveći gubitaš među proizvođačima električnih vozila. Prema podacima tvrtke Rho Motion, njegova operativna marža za 2024. iznosila je -374 posto
Električna vozila bi mogla biti budućnost, ali za sada većini tvrtki generiraju samo gubitke. Naime, zanimljiva studija otkrila je da samo četiri marke koja se bave samo električnim vozilima trenutačno posluju s dobiti, dok mnoge druge nastavljaju gubiti novac u impresivnim količinama. Vjerojatno nikoga neće iznenaditi činjenica da Tesla i BYD prednjače po zaradi, no ostala imena na listi dobitnika su iznenađenje.
Studija je ispitala omjere operativnog prihoda glavnih marki koje proizvode električna vozila i otkrila da je 2024. Tesla prijavila operativnu maržu od 7,2 posto, čime je bila ispred BYD-a s maržom 6,4 posto. Međutim, dok je Teslina marža pala od 2023., BYD-ova se popela. Ako se taj trend održi, kao što mnogi analitičari očekuju, BYD bi uskoro mogao nadmašiti Teslu u operativnoj profitabilnosti.
Jedine dvije druge marke analizirane u studiji koje su postigle profitabilnost su kineski Li Auto i Seres grupa, koja uključuje marke Seres, Aito i Landian.
Iako niti jedna druga analizirana marka električnih vozila nije ostvarila dobit u 2024., nekoliko ih je bilo blizu toga. Zeekr koji je dio Geely grupe, izvijestio je o operativnoj marži od -8,5 posto prošle godine. Ali s prodajom koja raste, tvrtka bi uskoro mogla početi donositi profit svojoj matičnoj tvrtki. Xpeng i Leapmotor također se kreću u pravom smjeru, jer su više nego prepolovili svoje gubitke između 2023. i 2024. godine. Nio je još jedan važan igrač na kineskom tržištu električnih vozila , ali nije profitabilan. Njegova operativna marža u 2024. iznosila je više od -30 posto, što sugerira da je pred njim još dug uspon prije nego mu bilanca postane pozitivna.
Tesla je jedina marka električnih vozila izvan Kine koja je ostvarila profitabilnost. Polestar još nije prešao taj prag, iako je uspio smanjiti svoje gubitke u 2024. Slično tome, Rivian je također u minusu.
Na drugom kraju spektra, Lucid je najveći gubitaš među proizvođačima električnih vozila. Prema podacima tvrtke Rho Motion, njegova operativna marža za 2024. iznosila je -374 posto, no to je poboljšanje u odnosu na -500 posto godinu ranije. Velika potpora Saudijske Arabije pomaže Lucidu da ostane na površini unatoč ogromnim nedostacima. I većina drugih proizvođača se još uvijek oslanja na ulagače koji ih drže iznad površine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.