Početna Novosti 199 pregleda

Škoda najavljuje Fabiju 130: Sportska posveta ili povratak u RS-a?

FOTO: Screenshot/Facebook

Teaser video novog modela prikazuje dinamično stiliziranu Fabiju s naglašenim linijama i sportskim detaljima, no prava je enigma što se krije ispod karoserije

Škoda je objavila kratki teaser kojim podgrijava atmosferu uoči premijere novog modela Fabia 130, zakazane za 7. listopada. Ime odmah priziva asocijacije na legendarni Škoda 130 RS iz 1970-ih, automobil koji je tada slovio za "Porsche Istočnog bloka" i ostvario impresivne uspjehe u reliju i kružnim utrkama.

Originalni 130 RS, predstavljen 1975., imao je 1,3-litreni motor sa svega 140 KS, ali zahvaljujući težini od samo 710 kilograma bio je itekako konkurentan. Pobijedio je u svojoj klasi na Rallyju Monte Carlo 1977., a četiri godine kasnije donio marki naslov u Europskom prvenstvu turističkih automobila. Njegov sportski duh postao je simbol Škodine povijesti automobilskog spota, pa ne čudi što ga brend danas koristi kao inspiraciju.

Author: Škoda foto: Škoda

Teaser video novog modela prikazuje dinamično stiliziranu Fabiju s naglašenim linijama i sportskim detaljima, no prava je enigma što se krije ispod karoserije. Već su se pojavile špekulacije da bi Škoda mogla posegnuti za rješenjem iz grupe VW i Fabiji podariti motor iz Pola GTI, 2.0 TSI sa 207 KS. Time bi Fabia dobila pravu RS verziju i konkurenciju sportskim malim modelima.

Author: Screenshot/Facebook foto: Screenshot/Facebook

S druge strane, to se čini malo vjerojatnim. Takav motor donosi i 149 g/km CO2 emisija, što ne ide u prilog Škodinoj strategiji dekarbonizacije. Marka se priprema za 2026. i dolazak električnog modela Epiq, a prioritet je jasno na elektrifikaciji i štedljivim pogonima, a ne na benzinskim sportskim izvedbama.

Author: Screenshot/Facebook foto: Screenshot/Facebook

Mnogo realniji scenarij bio bi 1.5-litreni motor sa 130 KS, već korišten u Golfu 8, ili možda verzija s 150 KS kakva se već nalazi u aktualnoj Fabiji. Na španjolskom tržištu prošle je godine bila ponuđena i limitirana izvedba s 190 KS, no to je ostao egzotični raritet od svega 100 primjeraka. Upravo zato većina analitičara vjeruje da se iza naziva Fabia 130 krije prije svega paket vizualnih poboljšanja i sportske opreme, a ne značajno povećanje snage.

Author: Screenshot/Facebook foto: Screenshot/Facebook

Simbolika broja 130 nije vezana samo uz RS nasljeđe, nego i uz povijest same marke. Naime, Škoda ove godine slavi 130 godina od vremena kada su Václav Laurin i Václav Klement 1895. krenuli s proizvodnjom bicikala što je bio početka puta do do automobilskog diva današnjice.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.