Ako se ostvari ideja Europske Unije ubuduće bi vozači stariji od 70 godina morali kontrolirati sposobnost za vožnju svakih pet godina
U 2022. godini na cestama u zemljama EU poginulo je 20.600 ljudi. Europska unija želi povećati prometnu sigurnost na europskim cestama te stoga planira, među ostalim, i reformu vozačkih dozvola. Ona se također odnosi na starije vozače.
Ako se ostvari ideja Europske Unije ubuduće bi vozači stariji od 70 godina morali kontrolirati sposobnost za vožnju svakih pet godina. Podsjećamo, u Hrvatskoj od 2015. neprofesionalni vozači s navršenih 65 godina starosti više ne moraju na liječnički pregled već za osobe svih starosnih dobi vrijedi sljedeća zakonska odredba: "Vozačka dozvola za upravljanje vozilima AM, A1, A2, A, B, BE, F i G kategorije izdaje se s rokom važenja od 10 godina. Prilikom produljenja vozačke dozvole vozač je dužan podvrgnuti se zdravstvenom pregledu za vozača u slučaju kada je obveza zdravstvenog pregleda utvrđena zdravstvenim uvjerenjem na temelju kojeg je vozačka dozvola izdana." U prijevodu to znači da, bez obzira na starost, nikakvi pregledi više nisu obavezni osim za neke vozače koji su i prije navršenih 65 godina morali na preglede.
S druge strane u nekim državama EU pregled za starije osobe je obavezan. Sada bi se to trebalo ujednačiti što znači da bi stariji vozači u Hrvatskoj ponovo mogli dobiti obavezu pregleda za produženje vozačke dozvole, i to svakih pet godina. Mnogi su se tome već sada usprotivili jer statistike pokazuju da rizik od nesreće kod starijih vozača nije iznimno visok. Stoga njem ADAC odbija planirane mjere koje se odnose na određenu dob.
"ADAC ne smatra zakonsku obvezu testiranja sposobnosti za starije osobe razmjernom. Jer posebno starije sudionike u prometu obično karakterizira stil vožnje prilagođen situaciji i vožnja s predviđanjem. Izbjegavaju riskantne manevre.", izjavili su iz najvećeg europskog auto kluba. "Sve osobe koje sudjeluju u cestovnom prometu trebale bi redovito i prije svega samokritično propitivati svoje vozačke sposobnosti. Dobrovoljni elementi podrške, kao što je provjera sposobnosti za vožnju, mogu dati pozitivan doprinos održavanju vlastitih vozačkih vještina i sigurnosti na cesti.", zaključuje ADAC.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
nemabosne
zoleksa
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.