Iako još nije poznato hoće li Stellantis doista posegnuti za najdrastičnijim mjerama, jasno je da razdoblje bezuvjetnog čuvanja svih marki završava
Stellantis voli isticati da upravlja "konstelacijom od 14 kultnih automobilskih marki". Na papiru to zvuči impresivno, no u praksi takav portfelj sve je teže održiv. Posebno u Europi, gdje se čak deset Stellantisovih brendova često preklapaju, ciljaju slične kupce i bore se za isti, sve manji tržišni kolač. Upravo zato sve su glasnije špekulacije da bi novi izvršni direktor Antonio Filosa mogao povući poteze koje njegov prethodnik Carlos Tavares nije želio.
Tavares je tijekom svog četverogodišnjeg mandata uporno branio svih 14 marki, unatoč slabim rezultatima pojedinih brendova i obečavao da će svaka marka dobiti najmanje 10 godina da pokaže "što može". Filosa, barem prema informacijama koje prenosi Reuters, ima drukčiji pristup. Izvori bliski kompaniji tvrde da se trenutačno analizira dugoročna održivost svake pojedine marke i da ni gašenje nekih brendova više nije tabu tema. Posebno su ugroženi europski proizvođači s niskim prodajnim brojkama i nejasnim pozicioniranjem.
Podaci o prodaji dodatno pojačavaju pritisak. Prema podacima ACEA-e do listopada 2025. DS Automobiles zabilježio je pad prodaje od 21,2 posto, uz tržišni udio od tek 0,2 posto. Lancia, objedinjena u statistici s Chryslerom, doživjela je kolaps od 68,3 posto i pala na manje od 10.000 registracija u Europi. Maserati također bilježi pad, s tržišnim udjelom ispod 0,1 posto.
S druge strane, veliki volumen i dalje nose Peugeot, Citroën te Opel i Vauxhall, koji zajedno čine okosnicu Stellantisova europskog poslovanja. Alfa Romeo, iako prodajno ispred Lancije i DS-a, i dalje je daleko od brojki koje bi opravdale povijesnu težinu marke. Abarth se u statistikama čak ni ne izdvaja posebno, jer su mu rezultati uključeni u Fiat, čija je prodaja također u padu.
Reuters navodi da Filosa želi prioritet dati rastu volumena, čak i nauštrb marži. To uključuje razvoj jeftinijih modela, realnije ciljeve za električna vozila i jače oslanjanje na flotnu prodaju. U takvom scenariju, brendovi koji ne mogu opravdati svoje postojanje kroz prodaju, profit ili jasnu tržišnu ulogu mogli bi se naći na udaru.
Iako još nije poznato hoće li Stellantis doista posegnuti za najdrastičnijim mjerama, jasno je da razdoblje bezuvjetnog čuvanja svih marki završava. Čak i ako dođe do rezova, Stellantis će vjerojatno i dalje ostati grupacija s mnogo više brendova nego Volkswagen grupa.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.