GR Corolla će postati drugi sportski hatchback na europskom tržištu, i već bi se 2026. mogao pridružiti GR Yarisu kao zadnjem Mohikancu Toyotine Gazoo Racing ponude na ovom kontinentu
Toyota je donijela iznenađujuću ali zapravo sasvim logičnu odluku - GR Corolla dolazi u Europu i to iz lokalne tvornice u Velikoj Britaniji. Da bi se nešto u tom smjeru moglo "kuhati" naslutili smo nedavno kada je Robert Tickner, glavni glasnogovornik Toyote za europsko tržište u intervjuu za Autostart otkrio da u Europu "dolaze uzbudljive stvari" iz Toyotinog sportskog programa. Intervju možete pročitati na linku ispod:
GR Corolla će postati drugi sportski hatchback na europskom tržištu, i već bi se 2026. mogao pridružiti GR Yarisu kao zadnjem Mohikancu Toyotine Gazoo Racing ponude na ovom kontinentu. Ova vijest dolazi u trenutku kada ponuda sportskih Toyoti u Europi ozbiljno kopni. GR 86 se više ne može prodavati zbog promjena sigurnosnih regulativa, a GR Supra je pred gašenjem. Upravo zato, vijest o dolasku GR Corolle u Europu donosi tračak nade za entuzijaste željne vrhunske vožnje i brutalnog pogona na sve kotače.
Toyota GR Yaris GTS i GR Corolla GTS.
Planirana proizvodnja u Derbyshireu u Velikoj Britaniji znači da će ovo biti prvi put da će se neki GR model proizvoditi izvan Japana. Toyota već dulje njeguje filozofiju “proizvodi tamo gdje prodaješ”, a to je potvrdio i Matt Harrison, glavni korporativni direktor Toyota Motor Europe, u razgovoru za Auto Express: "Da proizvodimo u Europi, a ne prodajemo ovdje, bilo bi suprotno našim načelima. Trebamo djelovati brzo". To je jasan signal da je uvođenje GR Corolle na europsko tržište vrlo izgledno, vjerojatno već tijekom iduće godine.
Već sada su procurili prvi detalji o osvježenoj verziji za iduću godinu. Očekuju se poboljšanja na ovjesu, unaprijeđena aerodinamika te povećan okretni moment iz poznatog 1,6-litrenog trocilindričnog turbomotora koji razvija čak 304 KS. Proizvodnja u Velikoj Britaniji omogućit će i verzije s desnim volanom, što otvara vrata i za tržište Ujedinjenog Kraljevstva, gdje je interes iznimno velik.
GR Corolla se već dugo prodaje u Japanu, SAD-u i Australiji, ali u vrlo ograničenim količinama. Primjerice, u 2024. proizvedeno je samo 8000 primjeraka. Zbog potražnje koja daleko nadilazi proizvodne kapacitete japanskog pogona u Yokohami, otvaranje europske linije je logičan korak.
Naravno, cijena će biti vrlo visoka. Očekuje se da će GR Corolla biti pozicionirana iznad GR Yarisa, koji u Hrvatskoj 59.685 eura. No za kupce koji žele čistokrvni sportski stroj s ručnim mjenjačem i pogonom na sve kotače nema puno alternativa. Peugeot 308 GTI više ne postoji, Renault Mégane RS otišao je u povijest, Ford Focus ST također odlazi ove godine, a i Honda Civic Type R se upravo oprašta sa specijalnim izdanjem. Ostaju tek Volkswagen Golf R, Audi S3, BMW M135i xDrive i Mercedes-AMG A35 4Matic+, koji svojim karakterom ciljaju nešto drugačiji profil kupaca.
Ako Toyota uistinu doveze GR Corollu na europsko tlo, a sve upućuje da hoće, bit će to rijetka zvijer u umirućem segmentu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.