"Automobili s klasičnim motorima će definitivno ostati. Mislim da je to nešto o čemu će odlučiti kupci i tržište, a ne regulatori ili politička moć", rekao je predsjednik Toyote
Električni automobili nikada neće dominirati tržištem automobila, smatra najveći svjetski proizvođač automobila Toyota. Akio Toyoda, predsjednik japanskog proizvođača automobila rekao je da električna vozila na baterije neće nikada osvojiti više od 30 posto svjetskog tržišta. Toyoda je rekao da će tradicionalni automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem, hibridi i vozila na vodikove gorive ćelije činiti ostatak tržišta u budućnosti.
Toyoda, čiji je djed osnovao Toyotu 1937. godine rekao je da prelazak na električna vozila nije rješenje kada milijarda ljudi diljem svijeta još uvijek živi bez struje, te stoga ne bi mogli puniti električne automobile. I u tim regijama se prodaju automobili tako da opcija baterijskih električnih vozila ne može osigurati prijevoz za sve', izjavio je Toyoda u objavi na web stranici Toyote.
"Automobili s klasičnim motorima će definitivno ostati. Mislim da je to nešto o čemu će odlučiti kupci i tržište, a ne regulatori ili politička moć. Neprijatelj je CO2. Dakle, razmislimo svi o smanjenju CO2'", bio je oštar Toyoda.
Vlade u Europi, ali i u drugim dijelovima svijeta vrše pritisak na vozače da odustanu od automobila na benzin i dizel u korist električnih alternativa, kako bi se postigli klimatski ciljevi. Predviđa se da će prihod na tržištu električnih vozila u 2024. godini dosegnuti nevjerojatnih 623,3 milijarde dolara u cijelom svijetu. Električni automobili zabilježili su gotovo eksponencijalni rast u zadnje tri godine, s 4 posto udjela u 2020. na 14 posto u 2022. te na 18 posto u 2023., prema podacima Međunarodne agencije za energiju. Električne marke automobila poput Tesle doživjele su procvat popularnosti, dok su druge, uključujući i Toyotu, proširile svoj portfelj za mnogo električnih modela. Tu se posebno ističe Kina u kojoj je do sada proizvedena polovica broja svih električnih automobila na svijetu.
No u drugoj polovici prošle godine zabilježen je osjetan pad potražnje kupaca za električnim automobilima, a na nekim tržištima, poput Njemačkog, rast udjela električnih automobila je jako usporio, prvenstveno zbog visoke cijene, problema s punjenjem i dosegom, velikog pada vrijednosti rabljenih električnih automobila i ukidanja subvencija za kupnju električnih automobila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.