Ovaj coupe zasad nema ni službeno ime ni potvrdu o serijskoj proizvodnji, ali sve upućuje da je na pola puta između koncepta i gotovog serijskog automobila
Već više od pola stoljeća Toyota Century simbol je japanskog luksuza, automobil rezerviran za japanske careve, premijere i poslovnu elitu. Od 1967. bio je isključivo limuzina, dok 2023. nije stigao prvi SUV. Na sajmu mobilnosti u Tokiju Century je sada ponovno evoluirao: postao je odvojena marka, a ujedno je predstavljen i ekstravagantni coupe koji označava novo poglavlje u povijesti japanskog luksuza.
Ovaj model, dakle više nije Toyota, barem ne službeno. Century je odsad samostalna marka, pozicionirana iznad Lexusa, s ciljem da konkurira Rolls-Royceu i Bentleyju. Toyota tako ulazi u svijet ekskluzivnih vozila po mjeri kupca, nalik Rolls-Royceovom pristupu "bespoke" filozofiji, odnosno svaki automobil izrađen točno prema željama vlasnika.
Ovaj coupe zasad nema ni službeno ime ni potvrdu o serijskoj proizvodnji, ali sve upućuje da je na pola puta između koncepta i gotovog serijskog automobila. U dizajnu se oslanja na Century SUV s dvostrukim prednjim svjetlima, no linije su niže, šire i dramatičnije. Svojim proporcijama i pojavom coupe djeluje kao japanski odgovor na Rolls-Royce Spectre, iako, za razliku od Spectrea, nije potpuno električan. Otvori na poklopcu motora sugeriraju prisutnost benzinskog ili hibridnog pogona.
Podsjetimo, SUV verzija Centuryja koristi plug-in hibridni V6, dok limuzina i dalje ima 5,0-litreni atmosferski V8, pa je realno očekivati da će coupe zadržati neku od tih postavki. Povratak legendarnog V12 motora, koji je krasio prethodnu generaciju Centuryja između 1997. i 2017. godine, zasad nije izvjestan.
Unutrašnjost je futuristička, ali i profinjena. Raspored s četiri sjedala podijeljen je centralnim grebenom koji se proteže od prednjeg do stražnjeg dijela auta, a volan u obliku jarma i minimalistički zaslon infotainmenta daju dojam tehnološke čistoće. Najneobičniji detalj su nesimetrična vrata, dvoja klizna s lijeve strane i jedna s desne, što podsjeća na nekadašnji Hyundai Veloster.
Iako se radi o studijskom modelu, bez stražnjeg prozora i s neobičnim omjerima, Toyota jasno poručuje da Century Coupe predstavlja vrhunac japanskog luksuza i zanatske preciznosti. Serijska verzija, kada stigne, vjerojatno će zadržati osnovni oblik, ali uz konvencionalnija vrata, ogledala i konstrukciju.
Century, kao nova marka, bi trebao postati vrhunac Toyota grupacije, a u klasi u kojoj Rolls-Royce i Bentley diktiraju standarde raskoši, Japan napokon nudi vlastiti odgovor.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.