U pogonskom smislu, ID 2 R bi trebao zadržati prednji elektromotor iz modela ID 2 GTI, ali mu dodaje još dva u stražnjim kotačima
U trenutku kada električni automobili sve više zamjenjuju tradicionalne sportske modele, Volkswagen priprema nešto uistinu posebno – ID 2 R. Riječ je o ekstremnoj izvedbi budućeg modela ID 2, koja bi mogla postati prvi Volkswagen s elektromotorima smještenima unutar kotača, što je korak u razvoju vozila kakav do sada nismo vidjeli ni kod najvećih igrača, tvrdi britanski Autocar. .
Za razliku od već potvrđenog ID 2 GTI (na slikama), koji će zadržati prednji pogon i "klasičniji" karakter sportskog kompakta, ID 2 R ide daleko izvan okvira poznatog. Projekt razvija R-odjel VW-a, a cilj je istražiti sve mogućnosti raspodjele momenta po kotačima (torque vectoring) i okretnosti koju omogućuju motori u kotačima, pri čemu svaki stražnji kotač ima vlastiti, neovisno upravljani elektromotor.
U pogonskom smislu, ID 2 R bi trebao zadržati prednji elektromotor iz modela ID 2 GTI, ali mu dodaje još dva u stražnjim kotačima. Time auto dobiva pogon na sva četiri kotača čime se štedi masa i prostor, Sustav nudi prediktivnu raspodjelu okretnog momenta, upravljanje zaokretanjem pomoću kočenja (brake yaw control) te nekoliko sportskih vozačkih modova.
Iako ovaj tehnički pristup zvuči futuristički, projekt već ima podršku tehničkog partnera iz regije Balkana, navodi Autocar. Autocar navodi da se ta tvrtka specijalizirala za razvoj laganih i snažnih "in-wheel sustava". S ovakvim pristupom, VW bi mogao ponuditi performanse bolje od GTX modela i to uz manju masu, niže težište i povoljniju cijenu.
R-odjel posebno pazi na masu vozila, kako bi ID 2 R ostao u okvirima agilnosti koju traže vozači sportskih automobila. Zahvaljujući smještaju stražnjih motora u kotače, izbjegava se dodatna masa klasičnih pogonskih sklopova, a performanse ostaju impresivne. Po sadašnjim projekcijama, automobil bi mogao razvijati oko 400 KS, što je znatno više od najavljenih 286 KS za ID 2 GTI.
Osim što bi ID 2 R bio pokazna vježba tehnologije, projekt ima potencijal da promijeni način na koji se buduće električne platforme koriste. S obzirom na najavu serijskog ID 2 za 2026., te SUV verzije za 2027., jasno je da je R-izvedba još u fazi razvoja. No sudeći po ambiciji i pristupu, kad i ako stigne, mogla bi redefinirati ono što smatramo zabavnim i brzim malim automobilom u električnoj eri.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.