VW vidi potencijal za optimizaciju u mnogim područjima. To također uključuje skraćivanje vremena razvoja novih modela na samo 30 do 36 mjeseci
U prošlomjesečnom intervjuu za Bild, izvršni direktor VW-a Oliver Blume bio je vrlo iskren o napetoj situaciji u proizvođaču automobila iz Wolfsburga. Za manjak konkurentnosti okrivio je "desetljećima duge strukturne probleme", a jedan od glavnih razloga su visoki troškovi rada.
Otpuštanja, smanjenja plaća i zatvaranje tvornica imaju za cilj pomoći da se brojke vrate na staro, ali VW očito također vidi potencijal za optimizaciju u drugim područjima. To također uključuje skraćivanje vremena razvoja novih modela na samo 30 do 36 mjeseci. A za nova vozila koja koriste postojeću platformu stvari bi trebale biti još brže.
Kad bi se VW držao trenutačnog modusa operandi, koji je ostavljao četiri do pet godina za razvoj novog automobila prije nego što je lansiran na tržište, model bi već bio zastario do trenutka kada bi došao do trgovca, prema Kaiu Grünitzu, VW-ovom voditelju tehničkog razvoja.
Razvoj bi također trebalo ubrzati provođenjem manje testova na pravim cestama. Volkswagen će već 2024. smanjiti broj napravljenih prototipova za 40 posto. Radit će se više virtualnih testova i testiranja u laboratorijskim uvjetima kako bi se nadoknadilo smanjenje broja fizičkih testova.
VW je već otkazao planove o izgradnji dvije milijarde eura vrijedne tvornice koja bi mogla proizvesti automobil za samo deset sati. Ipak, novi cilj je "radikalno skratiti" vrijeme proizvodnje u postojećim pogonima ugradnjom novih i naprednijih alata. Bliža suradnja s dobavljačima također bi trebala povećati učinkovitost.
Hoće li ove mjere pomoći spasiti tisuće radnih mjesta i izbjeći zatvaranje tvornica? Još je rano davati bilo kakve izjave o tome. No zaposlenici VW-a imaju razloga za brigu. Radnički spor eskalirao je ovog tjedna početkom štrajkova u njemačkim tvornicama. Uprava proizvođača automobila naznačila je da će morati zatvoriti tri tvornice i smanjiti plaće za deset posto kako bi održala konkurentnost usred stagnirajućih prodajnih brojki, što je dijelom posljedica kineske ofenzive električnih automobila. Jedna od glavnih prednosti kineskih marki je ta da, između ostalog, nove automobile razvijaju mnogo brže od europskih marki.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.