Prije nego što sam došao u Bugatti, poslovni plan je bio napraviti električni coupe SUV. Ali mislio sam da bi to bilo pogrešno za marku.
Kada je Mate Rimac imenovan glavnim izvršnim direktorom novoformiranog Bugattija Rimca u studenom 2021., taj se potez smatrao otvaranjem puta za nasljednika Chirona s električnim pogonom jer Rimac je ipak tvorac najbržeg serijskog električnog automobila na svijetu, Nevere. No, kao što je sada očito zamjena za Chiron neće biti električni automobil. Umjesto toga, prvi Bugatti razvijen pod njegovim vodstvom imat će napredni hibridni pogonski sklop utemeljen oko potpuno novog, atmosferskog V16 motora. Zašto je tako Rimac je otkrio u intervjuu s novinarima Financial Times Future of the Car Summit 2024. u Londonu.
“Prije nego što sam došao u Bugatti, poslovni plan je bio napraviti električni coupe SUV. To bi nam bilo najlakše jer smo imali Neveru, a od nje se vrlo lako i vrlo uvjerljivo mogao napraviti Bugatti. Ali mislio sam da bi to bilo pogrešno za marku. Želio sam razviti novi automobil. Srećom, pobijedio sam u toj raspravi, a to je bilo prije tri godine, kada je elektrifikacija još bila u modi. Više nije”, rekao je tom prilikom Rimac.
Mate Rimac se tom prilikom osvrnuo i na prodaju Nevere: "Kada smo počeli razvijati Neveru 2016., električna vozila su bila cool. Ali primijetili smo, kako elektrifikacija postaje mainstream, ljudi na vrhu žele se razlikovati. To je poput satova. Apple sat može učiniti sve bolje od mehaničkog sata, i više. Ali nitko neće platiti 200.000 dolara za Apple sat. Bogati ljudi žele mehanički sat", slikovito je opisao Rimac.
Rimac je i dodao: "Da radimo novi Bugatti kao električno vozilo, prodali bismo ih više nego Nevera zbog marke, ali ni blizu onoliko koliko ćemo prodati s novim V16."
Hrvatski inženjer i poduzetnik komentirao je i kako se razvoj novog Bugattija razlikovao od razvoja Nevere. “Tu su neke komponente za koje nisam ni znao da postoje. Novi Bugatti nije električni automobil, ali nije ni automobil s unutarnjim izgaranjem. To je kao u Formuli 1: ima hibridnu pogonsku jedinicu u kojoj motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor rade zajedno. Ali želio sam da motor s unutarnjim izgaranjem bude što emotivniji. Mogli biste postići brojke snage koje mi imamo u V16 s vrlo jakim turbopunjačem i V8, ali motor s unutarnjim izgaranjem mora biti poseban. Bugattijev pogonski sklop ne može biti nešto što drugi ljudi imaju", komentirao je Rimac.
Rimac je ujedno odbacio i bilo kakvu vezu novog Bugattija s prethodnikom, ali i s Neverom. “Trenutno radimo Bolide, koji je trkaći automobil, i Mistral, koji je automobil s otvorenim krovom temeljen na platformi W16. Nasljednik Chirona potpuno je nov, nema ni jednog komada od Chirona ili Nevere. Vanjski dizajn je evolucija Chirona, ali interijer i tehnički elementi idu na višu razinu. Da nastavimo usporedbu s urarstvom: čak i kod satova koji nemaju prozirnu stražnju stranu, znate da je sve lijepo iznutra jer je izrađeno precizno i kvalitetno, čak i ako to ne vidite. I to je ono što sam želio učiniti s novim Bugattijem. Sve što radimo, svaki mali komadić, čak i ako ga ne vidite, radi se na apsolutno najvišoj razini”, zaključio je Rimac.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.