Iako se još uvijek solidno prodavao njegova karijera u Europi bit će prisilno prekinuta zbog novih pravila kibernetičke sigurnosti koja su stupila na snagu u srpnju
Najstariji novi automobil u Europi nestat će s europskog tržišta do početka iduće godine. Nakon 17 godina i više od 3 milijuna prodanih primjeraka, konačno su zatvorene knjige narudžbi i prekinuta je proizvodnja za modernu reinkarnaciju Fiata 500. Automobil je još 2019. ukinut u SAD-u, a sada je njegova karijera završila i u Europi.
Uspješni retro Fiat je jako podigao prodaju i ugled ove talijanske marke kada je predstavljen 2007. godine. No nitko tada nije ni sanjao da će na tržištu ostati podjednako dugo kao originalni Fiat 500 koji se proizvodio od 1957. do 1975. godine. I prodajne brojke su im na kraju ispale vrlo slične, jer originalni 500 je svoju karijeru završio nakon 3,89 milijuna prodanih primjeraka.
Originalno je lansiran s četverocilindričnim benzinskim motorom 2007., a s vremenom je dobio i dvocilindrični TwinPower motor i, u novije vrijeme, hibridne pogonske sklopove. Godine 2016. prošao je kroz opsežni redizajn, no izgled mu nije previše mijenjan.
Iako se još uvijek solidno prodavao njegova karijera u Europi bit će prisilno prekinuta zbog novih pravila kibernetičke sigurnosti koja su stupila na snagu u srpnju. Proizvodnja modela Fiat 500 i Abarth 595/695 u poljskom gradu Tychyju već je prekinuta, no nastavit će se u Alžiru od kuda će se isporučivati tržištima u razvoju, uglavnom državama Afrike i Bliskog istoka.
Ulogu modela 500 bi na europskom tržištu sada trebao preuzeti novi(ji) 500e koji je prvotno zamišljen kao potpuno električni auto. No ove godine je Fiat donio odluku o uvođenju njegove hibridne verzije 500 Ibrida. 500 Ibrida bit će svojevrsno ponovno rođenje modela 500, a Fiat će ga proizvoditi u tvornici Mirafiori u Torinu. Nažalost, u ovom trenutku nema najave nasljednika sportskih modela Abarth 595/695 te će se ljubitelji Abartha morat zadovoljiti električnim Abarthom 500e.
Još uvijek aktualni stari Fiat 500 i Abarth 595/695 neće odmah nestati s tržišta. Fiat ima dovoljno zaliha da na tržištu izdrži do početka 2025. godine, no konfiguratori ovih modela na europskim web stranicama Fiata i Abartha već su onemogućeni, jer se nema što konfigurirati, sada možete odabrati samo ono što je ostalo
Ove godine prestat će se proizvoditi i Panda, no samo formalno jer će je odmah naslijediti Pandina, zapravo malo redizajnirana Panda s novim imenom. Ime Panda ubuduće će biti rezervirano za novu Grande Pandu koja će nuditi električne i hibridne pogonske sklopove.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.