Početna Novosti 383 pregleda

Potpuno neočekivan potez: Električni Fiat 500e dobit će verziju na benzin

FOTO: Fiat

Pretvorba Fiata 500 s isključivo električnim pogonom u model s unutarnjim izgaranjem zvuči čudno u doba kada svi idu u suprotnom smijeru od toga, no zapravo je vrlo logična

Već duže vrijeme kruže glasine da bi Fiat 500e, zapravo druga generacija kultnog retro malog gradskog auta koja se od počeka prodaje nudi samo s električnim pogonom, mogao dobiti varijantu s blagim hibridnim benzincem. Sada je Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, potvrdio ovaj pomalo neobičan korak na sastanku sa sindikatima. Ovim korakom namjerava se značajno povećati proizvodnja u tvornici Mirafiori u Torinu, koja je trenutno ispod očekivanja i što jako ljuti talijanske sindikate i vlasti. 

Pretvorba Fiata 500 s isključivo električnim pogonom u model s unutarnjim izgaranjem zvuči čudno u doba kada svi idu u suprotnom smjeru od toga, ali kada pogledate prodajne brojke, to ima savršenog smisla. Stari Fiat 500 koji je, uz blage izmjene, na tržištu još od 2007. godine još uvijek je veći prodajni hit od novog električnog modela. U Europi je stari 500 unatoč godinama lani prodan u više od 110.000 primjeraka, dok je moderni električni model pao na samo 62.000 primjeraka. 

Author: Fiat foto: Fiat

Električni automobili nikako da zažive u Europi i u posljednje vrijeme primjetan je velik pad interesa kupaca. To se odražava i na prodajne brojke tako da u posljednjih godinu dana udio električnih auta u ukupnoj prodaji u Europi nije uopće rastao te se zadržao na 11,9 psoto, pokazuju novi podaci ACEA-e. Dodatni minus za električni 500e je svakako relativno mali interes Talijana za električne automobile. 

Sve to se odrazilo i na proizvodnju Fiata u tvornici Mirafiori u Torinu, otkud od početka prodaje dolazi novi električni 500e. Tvornica u Torinu dugo je u središtu političkih rasprava, koje su se intenzivirale nakon što je prošle godine proizvela sa 77.260 automobila što je bilo manje od ionako skromnih predviđanja od 90.000 automobila. Sindikati strahuju da bi taj broj do kraja ove godine mogao pasti na 40.000, što bi imalo negativne posljedice za zaposlenike. Uvođenje hibridnog pogona u novi 500 moglo bi povećati godišnju proizvodnju na čak 175.000 automobila. 

Author: Fiat foto: Fiat

Drugi dobar razlog za uvođenje hibridnog pogona u novi 500 je skoro povlačenje stare 500-ke s europskog tržišta. Očekuje se da se mali Fiat više neće obnavljati, jer bi ga previše komplicirano i skupo bilo uskladiti s novom Uredbom o europskim obveznim tehnologijama koja na snagu stupa od 4. srpnja ove godine. Ovaj model nastavit će se nuditi na drugim tržištima izvan Europe, a proizvodit će se u tvornici u Tafraoui-Orano u Alžiru. Poljska tvornica u Tychyju ostat će bez proizvodnje mdoela 500 od kraja lipnja, ali već sada proizvodi Jeep Avenger i Fiat 600 te čeka dolazak Alfa Romea Juniora. 

Još jedan razlog zbog kojeg se ovaj potez čini potpuno opravdanim je strategija Stellantisa koji sve svoje novije modele nudi sa svim vrstama pogona, kako električnim tako i s motorima na unutarnje izgaranje. Fiat 500e je jedan od rijetkih novijih europskih modela Stellantisa koji en nudi tu mogućnost. 

Author: Fiat foto: Fiat

Uvođenjem novog motora cijene novog 500 bi osjetno pale. Električni model u Hrvatskoj trenutno košta od 38.200 eura, dok je stari hibridni 500 moguće dobiti za samo 16.975 eura. Pretpostavlja se da bi novi model mogao koštati manje op 20.000 eura što je ipak mnogo prihvatljivije. 

S obzirom da 500e nije nastao na novijoj Stellantisovoj arhitekturi ne može samo tako koristiti novi Stellatisov hibridni pogon, a automobil nije bio predviđen ni za ugradnju aktualnog blagog-hibrida iz starog 500. Stoga ostaje otvoreno koji pogonski sklop će naposljetku dobiti. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.