"Znam, Hrvatska je kandidatkinja za utrku WRC, a bude li je doći ćemo se boriti za pobjedu"
Belgijanac Yves Matton prvi je čovjek trkaćeg odjela i gotovo sve važne odluke u vezi s utrkama, od pripreme auta do odabira vozača, dolaze upravo od njega. Još u 70-im godinama pored njegove kuće u Belgiji, u kojoj je odrastao, prolazila je etapa relija Condroz koji mu je pobudio interes za ovu vrstu sporta. Kad je dobio vozačku dozvolu okušao se kao vozač i to prilično uspješno, a na suvozačkome mjestu izmijenili su se i najbolji belgijski suvozači poput Luca Manseta i Stephanea Prevota. Osim vozačkih, Matton posjeduje i menadžerske kvalitete. Uspješno je organizirao nastupe, pripremu i razvoj reli-auta, podršku vozačima i sve ostalo potrebno za uspješan nastup na reliju. Nakon što je uspješno vodio vlastitu tvrtku za iznajmljivanje reli-automobila, uslijedio je Citroënov poziv, a rezultati govore sve.
AS: Naše prvo pitanje odnosi se na WRC utrku u Hrvatskoj. Jeste li upoznati s time?
Znam da je Hrvatska kandidatkinja za WRC. Broj utrka u kalendaru će se povećati u idućih nekoliko godina i to je dobro za sport. Znam da vi iz Hrvatske to jako želite i da je to dobro za vašu zemlju u svakome pogledu. Želim da uspijete u tome, a ako utrke doista bude Citroën će sigurno doći i nastojati pobijediti. Odluka o utrci je na organizatorima sporta.
AS: Kad ste već spomenuli organizatora, odnosno promotora WRC-a, mislite li da oni rade dobar posao?
Apsolutno da. Smatram da krovna automobilistička federacija FIA i promotor relija WRC rade dobar posao. WRC je jedna od najelitnijih grana autosportova sama po sebi, ali u posljednjih nekoliko godina, iako smo globalni sport, još je povećana gledanost i smatram da popularnost relija raste. To je dakako dobro i za nas, mislim - za tvorničke timove.
AS: Što mislite o konkurenciji?
Vrlo je jaka i to je dobro za sport. Mi u Citroënu radujemo se svakoj novoj marci koja se pojavi u reliju. Hyundai s i20 i Toyota s Yarisom su najbolji primjer, a tu je i M-Sport koji priprema Ford Fiestu. S našim C3 WRC zasad imamo jednu pobjedu, a to najbolje govori o jakosti konkurenata. Ipak, siguran sam da ćemo uskoro opet postati redovni osvajači najviše stepenice postolja.
AS: Citroën je neko vrijeme nastupao na WTCC-u, a onda ste se vratili u reli?
Nakratko smo se bili fokusirali na WTCC jer nam je u tome trenutku to bila dobra promocija modela C-Elysee. I postigli smo najbolji rezultat. Ipak, vratili smo se reliju jer ta vrsta sporta najbolje odgovara Citroënu. Osim toga važna nam je i dvostruka komunikacija u smislu da se cestovni auti koriste našim iskustvima i tehnologijama oprobanim u ekstremnim uvjetima, ali i obrnuto, Novi C3 WRC primjerice ima ubrizgavanje preuzeto s cestovnih modela. Tako nadopunjujemo jedni druge.
AS: Radite li na nekim novim projektima?
Već neko vrijeme uvelike testiramo C3 WRC za skorašnju sezonu, a usporedo s time razvijamo i Customer Program. Prije nekoliko dana predstavili smo Citroën C3 R5. Vozačima će biti dostupan za sljedeću sezonu, a prvi testovi su pokazali vrlo dobre i obećavajuće performanse. Projekt nam je važan i zbog financiranja WRC-a.
AS: Dakle, dogodine možemo očekivati Citroënov veliki povratak u vrh WRC-a?
Da, imamo dovoljno znanja i iskustva, a trenutačno razmatramo odabir kvalitetnih vozača i suvozača za iduću sezonu. je otad osvojio 16 titula svjetskoga prvaka.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.