Početna Off 74 pregleda

Lopovi ih ne žele: Krade se vrlo malo električnih automobila

FOTO: Canva

Dok broj električnih automobila na cestama Europe raste, lopovi im, čini se, okreću leđa. Prema podacima nizozemske organizacije Stichting VbV, u prva tri kvartala ove godine u toj je zemlji ukradeno 5707 vozila, ali tek 170 njih bilo je na električni pogon. To znači da električni automobili, iako čine gotovo sedam posto nizozemskog voznog parka, sudjeluju u ukupnim krađama s tek tri posto. Drugim riječima, lopovi ih jednostavno ne žele.

Najčešće mete ipak postoje. Najpopularniji električni modeli među kradljivcima su Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 i Tesla Model 3, no riječ o rijetkim slučajevima. Razlozi su, kako objašnjavaju stručnjaci, jednostavni - električni automobili nisu praktični ni isplativi za kriminalne svrhe.

Author: Hyundai foto: Hyundai

Za klasične krađe, gdje se vozila koriste kao "alat" u razbojstvima ili drugim kriminalnim radnjama, kriminalce odvraća ograničeni doseg i sporo punjenje koji bi mogli pokvariti bijeg. U ilegalnom izvozu, situacija je još nepovoljnija. U mnogim zemljama gdje završavaju ukradeni automobili, od istočne Europe do dijelova Afrike, potražnja za električnim autima je vrlo mala ili nikakva pa tržište za ukradene električne modele jednostavno nije razvijeno. Osim toga, električni auti su prepuni elektronike i povezani s aplikacijama koje omogućuju stalno praćenje, što znači da ih je često moguće locirati i identificirati nakon prodaje kupcu.

AKCIJA POLICIJE Gdje završavaju skupi ukradeni auti? Ovi su pronađeni na drugom kraju svijeta

Ni rastavljanje na dijelove nije rješenje. Za razliku od klasičnih motora, električni sustavi su kompleksni i osjetljivi, a već i manja oštećenja baterije mogu dovesti do totalnog gubitka. Time drastično pada potražnja za rabljenim električnim komponentama, pa se krađa jednostavno ne isplati.

Author: Canva foto: Canva

Stručnjaci za sigurnost napominju da je ukupna količina ukradenih električnih automobila "zanemariva", no upozoravaju da se kriminalne metode brzo prilagođavaju. Sustavi za praćenje i zaštitu koje danas smatraju sigurnima mogli bi već sutra biti meta hakerskih napada, a crno tržište za litij-ionske baterije potencijalno bi moglo otvoriti nova vrata.

Za sada, međutim, podaci pokazuju da automobile budućnosti gotovo nitko ne želi ukrasti. Tehnologija, digitalna povezanost i niska vrijednost rabljenih električnih auta za ilegalno tržište stvorili su svojevrsni sigurnosni štit.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.