Ovo je samo jedan u nizu od brojnih incidenata koje robotaksiji ove Googleove tvrtke redovito rade u gradovima SAD-a
Veliki nestanak električne energije, uzrokovan požarom na jednoj od trafostanica, pretvorio je San Francisco jučer u kaotičnu zonu, ali i u nenadani poligon za testiranje autonomnih vozila. Stotine Waymovih robotaksija jednostavno su se zaustavili nasred prometnica, postavši nepomične prepreke i otkrivši koliko je tehnologija o kojoj svi pričaju još uvijek krhka u srazu s nepredvidivom stvarnošću.
Dok su se ljudski vozači snalazili i improvizirali na raskrižjima bez semafora, Waymova flota doživjela je potpunu blokadu. Vozila su se zaustavljala na najgorim mogućim mjestima, u raskrižjima, blokirajući prometne trake i, prema nekim izvješćima, čak i vozila hitnih službi. Društvene mreže preplavile su snimke automobila s upaljenim žmigavcima oko kojih su drugi vozači frustrirano trubili i pokušavali ih zaobići. Situacija je postala toliko ozbiljna da je Waymo bio prisiljen privremeno obustaviti cijelu uslugu u gradu dok timovi nisu fizički otišli po vozila i resetirali ih. Ovaj incident je opet ostavio neugodno pitanje - što se događa kada se autonomni sustavi suoče sa stvarnim svijetom koji ne funkcionira po "uobičajenim pravilima"?
Tesla Robotaxis were unaffected by the SF power outage https://t.co/uaYlhcSx25
— Elon Musk (@elonmusk) December 21, 2025
Problem nije bio u tome što umjetna inteligencija nije "dovoljno pametna". U teoriji, Waymovi automobili programirani su da raskrižje bez semafora tretiraju kao znak "stop" sa sve četiri strane i da oprezno nastave vožnju. No, ono što funkcionira na jednom raskrižju, postaje kaos kada se primijeni na cijeli grad. Suočeni s ogromnom nesigurnošću, mrakom, nepredvidivim ljudskim vozačima koji improviziraju i pješacima, automobili su odabrali najsigurniju internu opciju - zaustavili su se. Analize sugeriraju da je stvarni problem u prevelikoj ovisnosti o centraliziranoj infrastrukturi, od ispravnih semafora do podatkovnih centara. Sustav je građen uz pretpostavku da grad funkcionira, a kvarovi poput ovog tretirani su kao iznimka, a ne kao neizbježna realnost.
Stručnjaci upozoravaju da je Waymo morao predvidjeti ovakav scenarij. Upravo smo imali generalnu probu za potres i Waymo je pao na testu. Srećom da ovo nije bio potres, izjavio je Philip Koopman, profesor sa Sveučilišta Carnegie Mellon koji proučava tehnologiju robotaksija. Incident je ponovno otvorio raspravu o regulatornom nadzoru i zašto se autonomnim vozilima dopušta masovno korištenje javnih prometnica. Pitanje više nije samo hoće li se automobil sigurno kretati u idealnim uvjetima, već može li postati opasna prepreka kada ti uvjeti nestanu.
Waymo's self-driving cars were put on pause by the company on Saturday in San Francisco after the autonomous vehicles were baffled by the lack of traffic signals due to a widespread power outage in the city. https://t.co/t6NgkBCTe7 pic.twitter.com/cXoK0yuvTw
— ABC News (@ABC) December 21, 2025
Ovo je samo jedan u nizu od brojnih incidenata koje robotaksiji ove Googleove tvrtke redovito rade u gradovima SAD-a. U više navrata Waymovi automobili zabilježeni su kako se neočekivano zaustavljaju nasred ceste, blokiraju promet ili ne uspijevaju pravilno protumačiti privremenu signalizaciju na gradilištima. Posebno su se isticali slučajevi u San Franciscu i Phoenixu, gdje su robotaksiji ponekad zapinjali u "petljama ponavljajućih odluka", primjerice stalnim zaustavljanjem i ponovnim kretanjem, vrtjeli se u kružnim tokovima, ili su se zbunjivali u kontaktu s vozilima hitnih službi. Bilo je i nekoliko sudara pri vrlo malim brzinama, uglavnom s parkiranim automobilima ili tijekom sporih manevriranja, bez težih ozljeda. Osim toga, prema podacima Agencije za gradski promet grada San Francisca, Waymo vozila dobila su 589 kazni za parkiranje samo u 2024. godini.
Nisu rijetki ni "napadi" na vozila. Prošle godine je jedan influencer s majicom na kojoj je bio nacrtan znak "stop" zaustavio Waymo robotaksi dokazavši da automobili još nisu previše "pametni" u nepredviđenim situacijama. Također , nedavno je u San Franciscu pedesetak ljudi "iz šale" istodobno putem aplikacije naručilo vožnju Waymo taksijima, što je rezultiralo dolaskom gomile robotaksija u najdulju slijepu ulicu grada. Vozila su se uredno poredala, desetak minuta čekala nepostojeće putnike i pritom potpuno blokirala lokalni promet.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.