Imali su ozljede opasne po život, a unatoč tome što su bili otpisani iz svijeta automobilskih utrka, neki čak na mjestu nesreće i proglašeni mrtvima, vratili su se ne samo među “žive” nego su nastavili utrkivanje, jednako uspješno kao i prije
Nerijetko se vozači utrka, unatoč teškim nesrećama i po život opasnim ozljedama, vrate utrkivanju. Po tom je pitanju sada najaktualniji Poljak Robert Kubica, prema mnogima jedan od velikih talenata za kojega je titula prvaka u Formuli 1 trebala biti sigurna stvar. U svijetu Formule 1 smatran je vozačem u rangu s Fernandom Alonsom i Lewisom Hamiltonom. Prije sedam godina Kubica se borio se za život u bolnici, a danas se naveliko spekulira o njegovu povratku u kokpit bolida Formule 1.
Podsjetimo se, nakon testiranja bolida Lotus Renault 2. veljače 2011., u kojemu je postavio najbolje vrijeme na zimskim testiranjima, četiri dana kasnije u privatnom je aranžmanu nastupio na reliju Ronde di Andora, u Škodi Fabiji S2000. Prilikom slijetanja s ceste udario je u metalnu zaštitnu ogradu, ona je ušla u kokpit auta i desnoj strani tijela Roberta Kubice zadala po život opasne ozljede. Čak su ga sat vremena izvlačili iz auta, a desna ruka bila je gotovo posve odsječena. Posljedice su vidljive i danas, jer je ona znatno atrofirana, neprirodna držanja, s djelomično ograničenim pokretima i snagom te s velikim ožiljkom.
Osim Kubičina, desetine su pa možda i stotine takvih primjera u povijesti utrkivanja kad su vozači prevarili smrt i unatoč teškim nesrećama opet sjeli za upravljač trkaćih bolida.
Američki je vozač dragstera Don Garlits u eksploziji motora izgubio dio desne noge, ali se utrkivanju vratio s velikim uspjesima. Motokrosist Michael Johnson nakon pada s motocikla i paralize pobjeđivao je u utrkama manjih Formula.
Slavni američki vozač A.J. Foyt sudjelovao je u teškoj nesreći na utrci Nascar, a ozljede vrata, prsa i leđa su bile takve da ga je dežurni liječnik na mjestu nesreće bio proglasio mrtvim.
No, Foyt nije samo prevario smrt nego se iste godine vratio utrkivanju i pobijedio na utrkama 24 sata Le Mansa i 500 milja Indianapolisa. Mnogo je manje znanih vozača koji su nakon teških nesreća ponovno sjeli za upravljač, a na popis “povratnika” može se staviti i naš najtrofejniji vozač Niko Pulić koji je 1996. na brdskoj utrci u Buzetu doživio teško izlijetanje, pa ipak iz posve uništene Lancie Integrale izašao samo dobro natučen.
Na popisu svjetski poznatih vozača koji su nakon teških ozljeda u nesrećama ponovno sjeli u kokpit bolida su Juan Manuel Fangio, koji je u Monzi 1952. slomio vrat, a godinu kasnije osvojio jedan od svojih pet naslova svjetskog prvaka, Austrijanac Niki Lauda, čiji je život nakon nesreće visio o niti, a propustio je samo naredne dvije utrke u kalendaru, Talijan Alessandro Zanardi, koji se nakon gubitka obje noge u utrci u Lausitzringu ne samo vratio utrkama nego je postao i višestruki zlatni paraolimpijac.
Možda je najnevjerojatnija nesreća Davida Coultharda, nekadašnjeg vozača Formule 1, koji je posve neokrznut preživio pad privatnoga zrakoplova, u kojemu su na mjestu nesreće poginuli pilot i kopilot.
Na listi slavnih vozača kojemu nesreća nije zaustavila uspješnu karijeru je i relijaš Ari Vatanen.
ALESSANDRO ZANARDI
Na utrci Indycar 2001. Talijan je stradao u teškoj nesreći, pa je na rubu života prevezen u bolnicu. Unatoč gubitku obje noge vratio se utrkivanju automobilima i postao višestruki zlatni paraolimpijski pobjednik.
JUAN MANUEL FANGIO
Statistički najuspješniji vozač u F1, slavni Atrgentinac Fangio, na utrci u Monzi 1952. slomio je vrat. Mnogi su smatrali kako je to i kraj njegove karijere, no godinu kasnije osvojio je jedan od pet naslova.
ARI VATANEN
Bivši je relijaš i sadašnji političar u EU parlamentu 1985. teško stradao na reliju u Argentini. Ozljedio je kralježnicu, rebra i slomio obje noge, a vratio se pobjedom na Pikes Peaku.
NIKI LAUDA
Unatoč teškim opeklinama, udisanju otrovnih plinova i pada u komu, Austrijanac je propustio samo dvije utrke u sezoni 1976., a kasnije je osvojio još dvije titule prvaka u F1, 1977. i 1984. godine
DAVID COULTHARD
Za karijere u F1 brojne je nesreće preživio zaštićen kokpitom bolida, ali je najnevjerojatnija pad zrakoplova, u kojemu su poginuli pilot i kopilot, a David je izašao potpuno neozljeđen.
ROBERT KUBICA
Prvi tešku nesreću doživio je na VN Kanade 2007., a godinu dana kasnije je na istoj stazi pobijedio. Unatoč nesreći na reliju, u kojoj je doživio teške ozljede ruke, Kubica se vratio utrkivanju, pa čak i kokpitu Formule 1, zasad na testiranjima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.