Švedska marka je često reklamirala svoje automobile radeći usporedbu s lovačkim avionima istog naziva. U stvarnosti, ove dvije divizije su razdvojene 1990., kad je automobilski sektor preuzeo General Motors
Saab Automobile nije uspio donijeti zaradu američkom gigantu, koji je strpljenje izgubio 2010. Tvrtka je najprije prodana nizozemskom Spykeru, da bi nakon toga otišla u bankrot. Ostaci nekad kultnog proizvođača danas pripadaju „New Electric Vehicles“ iz Švedske, gdje se nadaju da će započeti proizvodnju električnog modela na bazi prastarog 9-3, i to 2017. godine.
U međuvremenu, avio kompanija „Saab Group“ je uspijevala kroz proizvodnju aviona, projektila, radarskih sustava i softvera. Planovi gravitiraju oko novih sustava koje je Saab razvio za novu generaciju Gripen E lovačkih zrakoplova, koja u službu treba stupiti 2019. Riječ je o izuzetno robusnom kompjuterskom operativnom sustavu koji omogućava dodavanje funkcija poput sistema kontrole naoružanja bez da se ulazi u osnovni program. Radi se o istom principu primijenjenom kod iOS i Android platformi za mobilne telefone.
Saab smatra da njegovi sustavi mogu biti direktno primijenjeni na autonomna vozila i nada se da će naići na spremno tržište za takvu vrstu tehnologije, jer su ostalim proizvođačima potrebne godine i milijarde eura da bi razvili vlastite sustave. Šef Saaba, Hakan Buskhe, povodom svega je rekao: U proljeće 2017. osnovat ćemo novu tvrtku koja će koristiti naša rješenja i raditi u okviru automobilske industrije. Već smo započeli razgovore s različitim tvrtkama i na prvom mjestu ciljamo na europsku automobilsku industriju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.