Jedan od najvećih prijepora u razvoju autonomnih vozila su moralne dileme oko odabira onoga koga će automobil žrtvovati u neizbježnom sudaru - vozača ili pješaka
Ako neće moći izbjeći sudar, Mercedesov samovozeći automobil bit će programiran tako da zaštiti vozača, a ne ljude na koje bi mogao naletjeti. To je smjer razvoja na koji su se odlučili u Mercedesovu razvoju sljedećih generacija autonomnih vozila.
Moralne dileme tako neće zamarati automobil koji će u svakoj situaciji biti programiran da spasi život osoba koje su u vozilu. Upravo je to pitanje moralnog izbora jedan od najvećih prijepora u razvoju pametnih automobila. Zamislimo li situaciju u kojoj je automobil izvan kontrole i mogao bi udariti u skupinu djece na autobusnom stajalištu, no može ispraviti putanju i potom udariti u biciklista i sigurno ga ubiti. Što bi automobil trebao napraviti? Mercedesova odluka je - ona radnja za koju je najmanje izgledno da će ozlijediti ili ubiti one koji se nalaze u automobilu. Primjer je bešćutan, ali pokazuje kako razmišljamo mi u odnosu na automobile.
- Ako možeš spasiti samo jednu osobu, spasi barem tu. Spasi onog u automobilu - rekao je Christoph von Hugo iz Mercedesa za Car and Driver.Dodao je da prioritet automobila mora biti spriječiti barem onu smrt za koju sigurno zna da je može spriječiti i naglasio da inženjeri rade na tome da uopće spriječe da se takve situacije dogode. Von Hug kaže da čak i ako se automobil odluči žrtvovati vozača i putnike, to možda ne bi pomoglo skupini školaraca na koje bi naletio. Tada bi izgubili ljude za koje smo sigurno znali da ih možemo spasiti. Iz Mercedesa su potvrdili kako je ovo teška, ali važna hipotetska dilema s kojom se cijela industrija mora boriti.
S razvojem autonomnih vozila sigurno je da će takvih teških dilema biti sve više za vozila. No, u cijeloj situaciji u obzir će trebati uzeti i činjenicu o milijunima života koje će spasiti autonomna vozila zbog nesreća koje bi inače skrivili nepažljivi vozači. Vozila će kao i mi dolaziti u situacije u kojima je važna trenutna reakcija. Ali, autonomna vozila neće imati naše mane. Odluke će moći donositi brže, neće biti umorni, na njih neće utjecati čaša ili dvije previše...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.