Pokretanje Modela T bila je procedura, na volanu je imao gas polugu te papučice za promjenu brzine i vožnju unatrag. Morali ste pogađati koliko još imate goriva
Henry Ford je 1908. godine predstavio Model T, revolucionarni automobil koji je bio pristupačan Amerikancima, a reklamirali su ga kao automobil koji je jednostavno voziti.
No, koliko je vožnja Modela T slična današnjim automobilima?
S obzirom da nema ni papučice za gas, vožnja je sasvim drugačije iskustvo, a Bloomberg je isprobao model iz 1914. nakon sajma u Detroitu. Gas je naime poluga na volanu, a pokretanje automobila zahtijeva cijelu proceduru kojom će automobil ući u prvu brzinu i pažljivo baratanje polugicama. Mjenjač je također bio jedna od papučica, a pritisak do kraja je bio prva brzina, a ako bi je otpustili na pola auto bi prebacili u ler, dok bi je za drugu brzinu trebali potpuno otpustiti.
Papučica u sredini bila je za vožnju unatrag, dok je desna papučica bila kočnica. Naravno, uz dovoljno prakse i na to se može naviknuti. Inače, automobil je imao motor sa 4 cilindra i 20 konjskih snaga, piše portal 24sata.
Osim samog pokretanja i sama vožnja je bila posebno iskustvo. U Model T se ulazilo sa suvozačeve strane (zbog ručne kočnice), a automobil je bio prilično otvoren. Spremnik goriva od 38 litara nije imao indikator pa ste doseg morali računati odokativno.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.