Downsizing je upravo na ovom modelu najizraženiji, jer je obujam motora 999 ccm, a masa auta 1173 kg – dostatno za najveću brzinu od 200 km/h i prosječnu potrošnju od samo 6,2 l
Najmanji, pravi downsizing turbo benzinski motor od jedne litre i s tri cilindra, profilirao se kao poželjan pokretač i u novoj Astri. Poslije velikog uspjeha trocilindarskih 1.0 EcoBoost motora u Fordu, 1.2 Pure Tech u Peugeotu i Citroenu, nakon "probe" u Adamu i Corsi, bilo je izvjesno da će se mali "napuhanac" naći i na popisu motora Astre.
Bit je olakšati vozilo ugradnjom ne samo manjih agregata, već i kompozitnih, modernih i laganih materijala. Stoga ne čude hvalospjevi o uspješnim «dijetama» koje su u samo jednoj generaciji olakšale aute i do 20%. Astrina je masa u prosjeku pala za nevjerojatnih 200 kg, a kura mršavljenja najbolje je rezultate ostvarila upravo s benzinskim turbom od jedne litre.
Solidnih 105 KS uz okretni moment od 170 Nm pri niskih 1800 o/min, u stanju su potjerati Astru do stotke za 11,2 s, max. brzina iznosi 200 km/h, potrošnja 4,1 l... Tako je to napisano u tvorničkim podacima. U životu je to, ponajprije kad je o potrošnji riječ, ipak nešto drukčije. Dobrim performansama Astre kumuje i odlična aerodinamka od 0,28 cW. Prepoznatljive vibracije i zvuk trocilindraša gotovo da ne postoje, tako da u nijednom trenutku nećete primijetiti da je riječ o cilindru manje od dojučerašnjeg standarda.
Taj je motor proglašem najtišim trocilindrašem na svijetu! Prilikom gradske vožnje ostvarili smo prosjek od 7,6 l, a na autocesti pri brzini od 140 km/h, konzumacija Eurosupera narasla je i do 9 l. Čim se vožnja prebaci na otvorenije lokalne ceste i prema propisima smanji doživljaj, potrošnja znatno pada te je ukupni prosjek na testu iznosio tek nešto malo više od šest litara bitno više nego što u knjigama piše. Vozite li ga umjereno, tako će i trošiti. Stisnete li papučicu gasa do kraja, lupit će vas po novčaniku. Upravljač je konkretan, a kočnice snažne.
Mjenjač je peterostupanjski, ručni, dobro izračunatih omjera i šalta se "kao putar". Hoće li novi trendovi smanjiti interes za provjerenim dizelašima (najmanji 1.6 CDTI od 95 KS)? Lako moguće, jer downsizing benzinci su baš na njihovu tragu; efikasni i štedljivi.
CIJENA TESTIRANOGA MODELA 143.655 kn
TEHNIČKI PODACI
MOTOR 3 cilindra, turbobenzinski
OBUJAM 999 ccm
SNAGA 77 kW/105 KS pri 5500 o/min
MOMENT 170 Nm pri 1800 o/min
MJENJAČ ručni, 5 stupnjeva
NAJVEĆA BRZINA 200 km/h
UBRZANJE 11,2 s
POTROŠNJA 5,2/3,9/4,4 l /100 km
TEST 6,2 l
EMISIJA CO2 102 g
DIMENZIJE 4370/1870/1485
PRTLJAŽNIK 370-1210 l
MASA 1173 kg
JAMSTVO 4 godine
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.