Ferrarijev novi vodeći superautomobil ima električni sustav od 48 volti – ali nema posebnu bateriju za njega
Nedavno predstavljeni top model Ferrarija, novi F80 koji slijedi korake legendarnih modela F40, Enzo i LaFerrari ima možda najimpresivniji V& koji smo ikada vidjeli: 3,0-litreni motor koji proizvodi 900 KS pri 8.750 o/min i vrti do se 9200 o/min. No kako vrijeme prolazi na vidjelo izlaze i druge nevjerojatne činjenice ovog automobila, a najzanimljivija se tiče hibridnog pogona.
Električni motori moćnom Ferrariju dodaju još 300 KS za ukupno 1200 KS, no sam V6 motor ne bi bio tako moćan da se Ferrari nije poslužio nekim genijalnim trikovima. Motor tako ima električno potpomognute turbopunjače. Kako oni funkcioniraju? Električni motor koji je instaliran aksijalno između turbine i kućišta kompresora može okretati lopatice gotovo trenutačno, učinkovito eliminirajući turbo rupu koja ponekad, pogotovo kod auta s ovako velikim turbo punjačima može pokvariti iskustvo vožnje.
Zatim, tu su i električni motori koje je Ferrari sam dizajnirao. Ferrari je F80 opremio s tri elektromotora – dva sprijeda i jednim straga – što mu je omogućilo i pogon na sve kotače. Svaki od prednjih motora razvija 142 KS, dok stražnji motor može pomoći F80 s do 81 KS—može i generirati do 70 kW energije pri usporavanju. U električnim motorima su intenzivno korištena ugljična vlakna i to za stator i rotor, što su inovacije posuđene iz Ferrarijevog programa Formule 1. Svaki od prednjih motora teži samo 13 kilograma što je izuzetno malo u usporedbi električnim motorima koji se koriste u drugim autima. Stražnji motor je još lakši i ima samo 9 kilograma, a i visokonaponska baterija ima samo 39 kilograma. Cijela prednja osovina, uključujući motore, rashladni sustav i inverter, teži samo 61 kilogram!
Što se tiče visokonaponske baterije, ona se ne može puniti na punjaču jer automobil nije plug-in hibrid pa mu je motor jedini izvor energije. Vrlo je moćna iako joj je kapacitet samo 2,28 kWh, jer radi na maksimalnom naponu do 860 V i može se puniti i prazniti maksimalnom snagom od 242 kW!
No, sada dolazimo i do najzanimljivijeg dijela. Unatoč tome što F80 ima električni sustav koji radi na 12 V i na 48 V, nema baterije od 48 V. Umjesto toga, Ferrari je automobil opremio DC/DC pretvaračem koji šalje snagu iz visokonaponske baterije od 2,3 kWh do 48 Voltnog sustava koji je zadužen za rad prilagodljivog ovjesa i sustava za grijanje vjetrobranskog stakla, između ostalog, kao i 12 V pomoćnih uređaja koji se obično nalaze u svim automobilima s unutarnjim izgaranjem.
Pretvarač na prednjoj osovini pretvara istosmjernu struju u izmjeničnu struju za motore, ali može djelovati i obrnuto i slati snagu iz motora u bateriju pod regenerativnim kočenjem. Drugi dvosmjerni pretvarač koristi se za stražnji motor, koji se, usput, također koristi kao starter za V6 motor ispod haube tako da je stražnji električni motor zapravo starter, generator i pogonski motor u jednom.
A za one kojima sve ovo nije bilo dosta struje u Ferrariju, uskoro stiže i potpuno električni model marke koji je već u posljednjoj fazi razvoja. S obzirom na inženjerska čuda koja smo vidjeli u novom F80, nema sumnje da će i taj auto biti nešto sasvim posebno i dosta drugačiji od sportskih automobila na struju koje smo do sada vidjeli.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.