Većina velikih proizvođača fokusirala se na električnu mobilnost, a teško je očekivati da će preusmjeriti kapital u tehnologiju koja, realno, kako stvari sada stoje, može postati tek niša za bogate entuzijaste
U svijetu koji nezaustavljivo grabi prema elektrifikaciji, Lamborghini odbija dignuti ruke od motora s unutarnjim izgaranjem. Štoviše, talijanski proizvođač sportskih automobila u tome vidi priliku ali ne uz benzin, već sintetička goriva.
Novi model Lamborghini Temerario pokreće potpuno novi 4.0-litreni twin-turbo V8 motor, a tehnološki direktor marke Rouven Mohr tvrdi da je razvijen da bez kompromisa radi i na e-gorivo. U razgovoru za australski CarExpert, Mohr je izjavio kako bi upravo sintetičko gorivo moglo biti “spas za motore s unutarnjim izgaranjem”.
“Novi motor može ponuditi optimalnu učinkovitost i performanse i s benzinom i sa sintetičkim gorivom”, naglasio je Mohr. Dodao je i ono što tradicionalisti žele čuti: električni automobili, unatoč svemu, još uvijek ne izazivaju jednaku emociju kao benzinci.
Mohr priznaje da će vrijeme električnih sportaša doći, ali ne sada. “Trenutno ne vidim električnu opciju koja me uvjerava. Tehnologiji treba više vremena. A kad jednom dođe do izražaja, mlađe generacije će možda tada shvatiti da su stari motori zapravo - ‘cool’”
Europska unija zabranit će od 2035. prodaju novih automobila s emisijama štetnih plinova. No ostavljen je prostor za vozila koja koriste CO2 neutralna goriva, poput e-goriva. Lamborghini na to računa, kao i ostatak Volkswagen Grupe.
Naime, u sklopu iste grupacije, Porsche već od 2022. u Čileu proizvodi sintetičko gorivo, u suradnji s lokalnim operaterom Highly Innovative Fuels. Njihovo e-gorivo nastaje od vode i ugljičnog dioksida, koristeći energiju vjetra, s ciljem stvaranja gotovo ugljično neutralnog pogona na izgaranje. Prvi testni primjerci 911 već koriste ovo gorivo.
Sintetička goriva trenutno su daleko skuplja od benzina, no kupci Lamborghinja i Porschea vjerojatno nisu osjetljivi na cijene goriva i spremni su platiti više kako bi nastavili uživati u zvuku i osjećaju benzinskog motora.
Bentley i Bugatti također razvijaju rješenja temeljena na e-gorivima. Izvan Volkswagen Grupe, Ferrari ne krije interes, dok u Japanu Toyota, Mazda i Subaru zajednički istražuju mogućnosti preživljavanja motora na izgaranje bez fosilnih goriva. Toyota je otišla i korak dalje te testira motore na izgaranje vodika.
Unatoč ambicijama, realnost je nepopustljiva. E-goriva još nisu ni blizu široke upotrebe. Potrebne su godine za industrijsku proizvodnju, masovnu distribuciju i prihvatljive cijene. Većina velikih proizvođača fokusirala se na električnu mobilnost, a teško je očekivati da će preusmjeriti kapital u tehnologiju koja, realno, kako stvari sada stoje, može postati tek niša za bogate entuzijaste.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.