Sustav e-POWER temelji se na kombinaciji elektromotora i trocilindričnog 1,5-litrenog benzinskog motora koji proizvodi struju
Nissan je najavio dolazak nove generacije svog serijskog hibridnog pogona e-POWER, koji će od rujna ove godine isprva biti dostupan u modelu Qashqai. Riječ je o sustavu koji kombinira električni pogon s benzinskim motorom koji služi isključivo za proizvodnju električne energije, bez mogućnosti izravnog mehaničkog pogona kotača. Takva konfiguracija omogućuje vožnju sličnu električnom automobilu, ali bez potrebe za ikakvim vanjskim punjenjem baterije.
Nova generacija e-POWER pogona donosi nekoliko poboljšanja u odnosu na prethodnu verziju. Prema tvorničkim podacima, prosječna WLTP potrošnja goriva smanjena je na 4,5 litara na 100 kilometara (prije 5 l/100 km), a emisije ugljičnog dioksida sada iznose 102 g/km (prije 116 g/km). U uvjetima optimalne vožnje, proizvođač navodi "dizelski" doseg do 1200 kilometara s jednim punjenjem spremnika.
©2025 Nissan
Poboljšana je i razina udobnosti. Buka u putničkom prostoru smanjena je za 5,6 decibela, što bi trebalo rezultirati osjetno tišom vožnjom, osobito pri nižim brzinama. U načinu rada Sport povećana je i snaga elektromotora za 14 KS, pa maksimalna snaga sustava sada iznosi 204 KS.
Sustav e-POWER temelji se na kombinaciji elektromotora i trocilindričnog 1,5-litrenog benzinskog motora koji proizvodi struju. Novi benzinski motor koristi poboljšanu tehnologiju izgaranja (STARC) i novi, veći turbopunjač koji omogućuje niže okretaje pri vožnji na autocesti. Time se dodatno smanjuje buka motora i poboljšava učinkovitost.
Osnovna arhitektura ostaje ista, ali novi e-POWER sada koristi kompaktniji "5 u 1" sklop koji objedinjuje generator, inverter, reduktor, multiplikator i elektromotor u jednu cjelinu. Zadržan je kapacitet litij-ionske baterije od 2,1 kWh. Jedna od značajnijih promjena je izbacivanje sustava varijabilnog kompresijskog omjera, prisutnog u prethodnoj generaciji. Iz Nissana pojašnjavaju da je njegova funkcija postala suvišna zahvaljujući poboljšanoj učinkovitosti ostalih komponenata.
Uvedene su i praktične novosti – servisni intervali produljeni su s 15.000 na 20.000 kilometara, a koristi se motorno ulje niže viskoznosti, što dodatno smanjuje mehaničko trenje u motoru. Prema internim podacima, nova generacija pogona donosi smanjenje potrošnje goriva za 16 posto u mješovitim uvjetima i za 14 posto na autocesti, u odnosu na prethodni Qashqai e-POWER. Novi sustav svoju će premijeru imati u modelu Qashqai.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.