Početna Tech 1469 pregleda

Stižu baterije s dosegom od 3.000 km i punjenjem za 5 minuta?

FOTO: Canva

Vodeći kineski tehnološki div podnio je patent za solid‐state bateriju na bazi sulfida, koja obećava nevjerojatnu energijsku gustoću od 400–500 Wh/kg

Huawei je ekspresno proširio svoje poslovanje u proteklih pet godina, te je od pametnih telefona došao do električnih vozila, a sada najavljuje revolucionarni potez koji bi mogao redefinirati tržište električne mobilnosti. Vodeći kineski tehnološki div podnio je patent za solid‐state bateriju na bazi sulfida, koja obećava nevjerojatnu energijsku gustoću od 400–500 Wh/kg. Za ilustraciju, današnje litij ionske baterije u stanju su pružiti 150–250 Wh/kg. Ako se ispune sva obećanja Huaweija, vozila s ovakvom baterijom bi, prema tvrdnjama iz tvrtke, mogla prijeći čak do 3000 km s jednim punjenjem, a proces punjenja trajao bi samo 5 minuta 

Patent opisuje napredni solid‐state elektrolit baziran na sulfidima, formiran s dodatkom dušika, što bi trebalo smanjiti štetne reakcije na litijsko-elektrodnom spoju. Rezultat bi trebala biti veća stabilnost, sigurnost i dugovječnost ćelija . Zeleno svjetlo za ovakvu tehnologiju moglo bi značiti kraj takozvanog "straha od dosega". 

Naravno, ova obećanja još se temelje uglavnom na teoriji. Infrastruktura za 5‐minutno punjenje ne postoji, a sustav bi zahtijevao ekstremno moćne punjače i učinkovit sustav hlađenja baterije. Ipak, kineske kompanije poput BYD-a već eksperimentiraju s megavatnim punjačima, sposobnim da za oko pet minuta nadopune oko 400 kilometara dosega. 

Huawei tek ulazi na ovo tržište. Iako ne proizvodi same baterije, ulaže u istraživanje i patente opreme te materijala, poput sulfidnih elektrolita. I u tome nije jedini Xiaomi, CATL,  i drugi intenzivno razvijaju slične sustave. Čak 36,7 % svih globalno prijavljenih patenata za solid‐state baterije potječe iz Kine Međutim, najveći izazov ostaje trošak proizvodnje – oko 1000 do 1200 eura po kWh, što je i dalje osjetno iznad granica za masovnu primjenu .

Ako se energijska gustoća poveća tri puta, i sam oblik električnog automobila može doživjeti revoluciju. Manje i lakše baterije otvaraju prostor za aerodinamičnija i fleksibilnija vozila – od malih sportskih modela do prostranih SUV-ova. No, solid‐state baterije nisu savršene, sulfidni elektroliti mogu biti lomljivi, izazivaju visoki unutarnji otpor i probleme s toplinom.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.