Početna Tech 1557 pregleda

Zračni jastuci iz pakla. Već 23 mrtvih zbog Takate

FOTO: Dreamstime

To je već četvrti smrtni slučaj vezan uz Takatine zračne jastuke ove godine i 23. smrtni slučaj od kada je 2013. godine otkrivena greška na milijunima zračnih jastuka

Američka Nacionalna administracija za sigurnost u cestovnom prometu (NHTSA) je objavila da je došlo do još jedne nesreće sa smrtnim posljedicama zbog greške na zračnim jastucima marke Takata. To je već četvrti smrtni slučaj vezan uz Takatine zračne jastuke ove godine i 23. smrtni slučaj od kada je 2013. godine otkrivena greška na milijunima zračnih jastuka ovog japanskog proizvođača. 

Prema izvješću NHTSA za najnoviji smrtni slučaj krivnju snosi Takata zbog greške na vozačevom zračnom jastuku ugrađenom u Hondu Accord iz 2002. godine. Auto je sudjelovao u nesreći te mu se aktivirao zračni jastuk koji je umjesto da spasi život izravno usmrtio nesretnu osobu u Hondi. Uzrok smrti bio je isti kao i u svim prethodnim slučajevima. Naime, zbog starosti i izloženosti vlazi i visokim temperaturama inflator zračnog jastuka reagira preintenzivno zbog čega može doći do eksplozije njegovog kućišta. Uslijed te eksplozije kućište inflatora se razleti na komadiće koji tada postaju ubojiti projektili koji lete kabinom automobila poput gelera  bombe. 

OPOZIVI OPOZIVI Zbog zračnih jastuka povučeno 41 milijuna auta

Nakon izbijanja skandala 2013. godine Takata i razni proizvođači automobila u servis su na promjenu zračnih jastuka povukli oko 3,6 milijuna automobila raznih marki. No bila je to tek "kap u moru". Kada su se problemi nastavili regulatori diljem svijeta naredili su povlačenje dodatnih 41 milijun automobila što je bio najveći opoziv u povijesti automobilske industrije. Takata je zbog skandala i velikih troškova zamjene zračnih jastuka bankrotirala 2017. godine i danas ima novog vlasnika. Istraga je pokazala da su svi Takatini zračni jastuci s greškom došli iz iste tvornice u Meksiku i da krivnju snosi tvornica zbog neadekvatnog  skladištenja eksplozivnog materijala koji se koristio u inflatorima. 

Unatoč globalnim pozivima na zamjenu zračnih jastuka još uvijek je mnogo automobila u kojima su ugrađeni opasni originalni zračni jastuci jer su njihovi vlasnici ignorirali opozive. Kao što je vidljivo iz najnovijeg primjera, Takata zračni jastuci odnose živote i gotovo 10 godina nakon izbijanja skandala. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.