Iako na bazi Fiata 500, Abarth sada nosi svoju značku, a gama se temelji na tri izvedbe modela 595 i jednako toliko kabrioleta
Zašto bi netko kupio tako mali, a toliko skup automobil? Pitanje je sasvim legitimno, a odgovor je vrlo jednostavan. Namijenjen je istinskim ljubiteljima automobila, automobilske kulture i njezine povijesti. Novi 595 nije samo počast legendarnom Abarthu 595 iz 1953. već i poznatome tjuneru Carlu Abarthu i postignućima slavnih Abartha koji su žarili i palili na trkaćim pistama i relijima diljem svijeta, pa tako i na našim prostorima.
U zlatnim 60-ima i 70-ima prošloga stoljeća Fiati sa značkom Abartha izazivali su strahopoštovanje, bili sinonim za snagu i brzinu o kojima su mnogi sanjali. Čak postoji i anegdota kako se u Italiji u kafićima, kad je netko želio jaku kavu, naručivala "Abarth kava"...
Više od pola stoljeća kasnije, povijest se ponavlja. Napravljen na bazi Fiata 500, ali sa značkom Abartha i s oznakom 595 automobilski "bombončić" dostupan je i na našemu tržištu. Za razliku od prijašnjih izvedbi Fiata 500 Abarth, sada je riječ o zasebnoj marci, a nova gama temelji se na tri izvedbe - 595, 595 Turismo i 595 Competizione, koje se razlikuju opremom i snagom motora.
Također, iste su izvedbe dostupne i u kabrioletskom izdanju. Sva tri navedena modela pokreće 1,4-litreni T-JET turbobenzinac sa 145, 165 ili 180 KS i svi su dostupni s ručnim peterostupanjskim ili robotiziranim automatiskm s pet stupnjeva prijenosa.
Najzanimljiviji, najbrži i najsnažniji je 595 Competizione koji u odnosu na ionako dobro opremljeni Turismo ima prednje Koni amortizere, Brembove kočione čeljusti, poseban ispušni sustav Monza, sportska sjedala, te šminkerske aluminijske naplatke i brojne detalje u unutrašnjosti.
On se može opremiti i Performance paketom koji uključuje mehaničku blokadu diferencijala, još više naglašena ekstremna sportska sjedala izrađena iz karbona. Nema sumnje, na tržištu je najsnažniji mali auto upravo Abarth sa slavnom značkom koju treba platiti 213.000 kuna, i to bez opcija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.