Ključni razlog zašto će Slate moći prodavati svoj električni auto tako jeftino je taj što mu nedostaje mnogo tehnologije koju bismo očekivali od modernih električnih vozila.
Startup tvrtke za proizvodnju električnih vozila postale su redovita pojava posljednjih godina u SAD-u, ali rijetko koja od njih zasta uspije. Tvrtka Slate za sada izgleda kao bi mogla biti jedan od tih rijetkih uspješnih startupova. Tvrtka obećava da će isporučiti serijski električni pick-up koji će se moći konfigurirati i kao SUV s dva reda sjedala koji će koštati manje od 28.000 dolara, ili 20.000 dolarara ako se u cijenu uračunaju američki savezni poticaji. Za usporedbu, europski rpoizvođači tek počinju izbacivati svoje modele tog cjenovnog ranga (oko 25.000 eura) i nerijetko su to mali gradski auti dok bi Slateov model trebao biti mali pick-up s dvoja vrata dugačak 443 cm, odnosno osjetno veći od tih europskih modela.
Kako najavu svojih serijskih modela Slate je jučer predstavio nekoliko prototipova na događaju u Los Angelesu- Iako se radi o relativno novom i malom startupu, vjeruje se da bi Slate mogao uspjeti jer već ima ozbiljnu financijsku potporu i navodno je prikupio više od 100 milijuna dolara. Najveći dio tog iznosa je osigurao šef Amazona Jeff Bezos jedan od najbogatijih ljudi na svijetu s procijenjenom vrijednosti većom od 200 milijardi dolara. Bezosu sigurno ne bi bio problem uložiti i mnogo više u Slate ako tvrtka "nastavi dobrim putem".
Slate opisuje svoje vozilo kao 'prazan' list i kao takav se jednostavno zove Truck (američki naziv za pick-up kamionete). Kupcima će biti ponuđene široke mogućnosti personalizacije, što će im omogućiti da naprave "svoje savršeno električno vozilo". Kamionet je napravljen na platformi s takozvanom arhitekturom skateboarda i nudit će se s dva paketa baterija. Osnovni paket ima kapacitet od 52,7 kWh i Slateu može osigurati procijenjeni doseg od oko 240 kilometara. Veća baterija ima kapacitet od 84,3 kWh koji povećava doseg na oko 390 km. Svi modeli koriste stražnje smješteni električni motor koji razvija 204 KS.
Standardno, osnovni Slate ima teretni prostor dugačak 152 cm i maksimalnu nosivost od 635 kg. Podržava 120 kW DC brzo punjenje, što omogućuje punjenje baterije od 20 do 80 posto za približno 30 minuta.
Ključni razlog zašto će Slate moći prodavati svoj električni auto tako jeftino je taj što mu nedostaje mnogo tehnologije koju bismo očekivali od modernih električnih vozila. Nejjvjrojatno, no osnovni model ima čak i ručne podizače prozora koje smo već pomalo zaboravili. U seriji nema radio, zvučnike i zaslon infotainmenta. Tu su samo osnovni mali digitalni instrumenti, jednostavan upravljač sa samo nekoliko tipki i ručne komande manualne klime. Pokraj upravljača je smješten namjenski držač za telefon, a Slate razvija mobilnu aplikaciju koja bi zamijenila infotainmnet, nešto slično rješenima koja koriste najeftiniji modeli Dacije, Citroëna i Fiata, između ostalog.
Za slušanje glazbe poslužit će opcijski sustav Bluetooth zvučnika, a nudit ćese samo jedna boja - siva. Oni koji žele druigu boju, morat će oblijepiti Slate folijama, za što tvrtka kaže da se može napraviti u samo 30 minuta, zahvaljujući jednostavnom obliku karoserje. Kako bi se uštedjelo, svi modeli Slatea izlazit će iz tvornice u ovoj osnovnoj konfiguraciji. Međutim, kupci će imati na izbor stotine dodataka za personalizaciju svog vozila, a to če uključivati i setove za pretvaranje iz Pick-up vozila u SUV. Dakle, Slate je možda veći i snažniji od europskih električnih automobila slične cijene, no po ompremi je na njihovohj razni, zapravo i lošiji, uzmemo li u obzir ručne podizeače prozora i nedostatak audio sustava.
Iako Slateu nedostaje čak i najosnovije opreme, tvrtka je odlučna postići ocjene sigurnosti od pet zvjezdica. Automobil standardno dolazi s kontrolom proklizavanja, ESP-om, automatskim kočenjem u nuždi, zračnim jastucima, kamerom za vožnju unatrag, upozorenjem na sudar sprijeda i automatskim dugim svjetlima.
Slate tvrdi da će se njihov auto proizvoditi u novom proizvodnom pogonu u Indianapolisu te da će isporuke kupcima početi u četvrtom tromjesečju 2026. godine, a oni koji žele orezervirati svoj primjerak mogu to učiniti već sada s depozitom od 50 USD. Do tog datuma nastavit će testirati i razvijati ovaj jedinstven model. Slate želi proizvoditi čak 150.000 električnih Truckova godišnje.
Ostaje za vidjeti kako će kupci reagirati na slateov pristup s malo opreme za malu cijenu, koji je u potpunoj suprotnosti onome što radi Tesla koja u skoro svakom autu nudi kompletnu luksuznu opremu, ali za to traži i mnogo više novca.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.