Početna Auto 633 pregleda

BMW predstavio 3.0 CLS: Legenda opet živi sa 560 KS

FOTO: BMW

Najekstremniji BMW sa šest cilidara u povijesti nastao je kao posveta legendarnom 3.0 CSL-u iz 1972. godine

Kako bi obilježili 50 godina M odjela BMW se ove godine zaista potrudio predstaviti dosta zanimljivih sportskih modela. Stigli su M3 Touring, M4 CSL i novi M2, a kao šećer na kraju sada je stigao i novi 3.0 CSL. Najekstremniji BMW sa šest cilindara u povijesti nastao je kao posveta legendarnom 3.0 CSL-u iz 1972. godine koji je proizveden u samo 1265 primjeraka. Prvi CSL bio je za svoje vrijeme ekstremni sportski coupe koju je BMW napravio zbog homologacije za natjecanje u European Touring Car Championshipu. Naime, kako bi dobili dozvolu za natjecanje morali su proizvest određen broj serijskih automobila. Novi CSL također je ekstremni sportski coupe po današnjim standardnima. 

Author: BMW foto: BMW

Automobil u mnogim dizajnerskim detaljima odaje počast modelu od prije pedeset godina. Laserska svjetla preuzeta s s M4 CSL-a i imaju žute detalje koji podsjećaju na trkaće CSL-ove od prije 50 godina ali i moderni M4 GT3 trkaći auto. Novi 3.0 CSL ima agresivnu coupe liniju s dvoja bočna vrata. Profil mu dodatno naglašavaju ogromni kotači sa zlatnim naplatcima od 20 inča sprijeda i 21 inča straga. 

 

Najveća sličnost s originalom vidljiva je straga gdje je BMW ugradio veliki spojler u stilu originalnog trkaćeg modela iz sedamdesetih. Automobil je oboja u boju koju BMW naziva Alpine White Uni u kombinaciji s tradicionalnim M ukrasima.

Author: BMW foto: BMW

Novi 3.0 CSL koristi najsnažniji šesterocilindrični motor kojeg je BMW ikada ugradio u neki automobil. Twin-turbo 3-litreni redni šesterocilindraš razvija čak 560 KS i okretni moment od 550 Nm. Okretni moment je morao biti smanjen za 100 Nm u odnosu na M4 CSL jer 3.0 CSL koristi manualni šesterobrzinski mjenjač koji ne bi mogao izdržati toliki okretni moment. 

Author: BMW foto: BMW

Snaga se prenosi na stražnje kotače pa je jasno da je 3.0 CSL u kombinaciji s ručnim mjenjačem prvenstveno namijenjen za ogromnu razinu zabave. Za sigurno zaustavljanje zadužene su karbonsko-keramičke kočnice, a tu je i adaptivni M ovjes s elektronski upravljanim amortizerima namijenjen prvenstveno za korištenje na trkaćoj stazi. Trkaći karakter automobil naglašava i u unutrašnjosti sa školjkastim karbonskim sjedalima. 

Ovo će postati jedan od najekskluzivnijih modela u povijesti BMW-a jer će bavarska tvornica proizvesti samo 50 primjeraka 3.0 CSL-a. Proizvoditi će se iduća tri mjeseca, a mnogi dijelovi auto morat će biti ručno izrađeni. Proizvodnja jednog primjerka će zato trajati čak 10 dana.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.