Najekstremniji BMW sa šest cilidara u povijesti nastao je kao posveta legendarnom 3.0 CSL-u iz 1972. godine
Kako bi obilježili 50 godina M odjela BMW se ove godine zaista potrudio predstaviti dosta zanimljivih sportskih modela. Stigli su M3 Touring, M4 CSL i novi M2, a kao šećer na kraju sada je stigao i novi 3.0 CSL. Najekstremniji BMW sa šest cilindara u povijesti nastao je kao posveta legendarnom 3.0 CSL-u iz 1972. godine koji je proizveden u samo 1265 primjeraka. Prvi CSL bio je za svoje vrijeme ekstremni sportski coupe koju je BMW napravio zbog homologacije za natjecanje u European Touring Car Championshipu. Naime, kako bi dobili dozvolu za natjecanje morali su proizvest određen broj serijskih automobila. Novi CSL također je ekstremni sportski coupe po današnjim standardnima.
Automobil u mnogim dizajnerskim detaljima odaje počast modelu od prije pedeset godina. Laserska svjetla preuzeta s s M4 CSL-a i imaju žute detalje koji podsjećaju na trkaće CSL-ove od prije 50 godina ali i moderni M4 GT3 trkaći auto. Novi 3.0 CSL ima agresivnu coupe liniju s dvoja bočna vrata. Profil mu dodatno naglašavaju ogromni kotači sa zlatnim naplatcima od 20 inča sprijeda i 21 inča straga.
Najveća sličnost s originalom vidljiva je straga gdje je BMW ugradio veliki spojler u stilu originalnog trkaćeg modela iz sedamdesetih. Automobil je oboja u boju koju BMW naziva Alpine White Uni u kombinaciji s tradicionalnim M ukrasima.
Novi 3.0 CSL koristi najsnažniji šesterocilindrični motor kojeg je BMW ikada ugradio u neki automobil. Twin-turbo 3-litreni redni šesterocilindraš razvija čak 560 KS i okretni moment od 550 Nm. Okretni moment je morao biti smanjen za 100 Nm u odnosu na M4 CSL jer 3.0 CSL koristi manualni šesterobrzinski mjenjač koji ne bi mogao izdržati toliki okretni moment.
Snaga se prenosi na stražnje kotače pa je jasno da je 3.0 CSL u kombinaciji s ručnim mjenjačem prvenstveno namijenjen za ogromnu razinu zabave. Za sigurno zaustavljanje zadužene su karbonsko-keramičke kočnice, a tu je i adaptivni M ovjes s elektronski upravljanim amortizerima namijenjen prvenstveno za korištenje na trkaćoj stazi. Trkaći karakter automobil naglašava i u unutrašnjosti sa školjkastim karbonskim sjedalima.
Ovo će postati jedan od najekskluzivnijih modela u povijesti BMW-a jer će bavarska tvornica proizvesti samo 50 primjeraka 3.0 CSL-a. Proizvoditi će se iduća tri mjeseca, a mnogi dijelovi auto morat će biti ručno izrađeni. Proizvodnja jednog primjerka će zato trajati čak 10 dana.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.