Xiaomi planira ulazak na međunarodno tržište do 2027. godine, a u tim planovima je i Europa
Kineski tehnološki div Xiaomi, najpoznatiji po proizvodnji mobilnih telefona, nastavlja svoju ofenzivu na automobilsko tržište predstavljanjem svog drugog modela. YU7 je luksuzni i tehnološki napredni električni SUV-a koji cilja na sam vrh ponude u svojoj klasi. Novi YU7 donosi spoj atraktivnog dizajna, vrhunskih performansi i pametne tehnologije i to po cijeni koja ozbiljno prijeti etabliranim europskim proizvođačima.
YU7 na prvi pogled osvaja dizajnom koji balansira između sportskog i luksuznog. Dugačak gotovo 500 cm, širok 200 cm, i visok 160 cm s impresivnim međuosovinskim razmakom od 300 cm ovo je vrlo veliki SUV. Njegove linije podsjećaju na dizajnerske elemente Porschea i Ferrarija, dok aerodinamički profil s koeficijentom otpora od samo 0,245 omogućava vrhunsku efikasnost. Neki od detalja koji pridonose aerodinamici uključuju aktivnu masku hladnjaka, skrivene kvake na vratima i suptilan spojler.
U unutrašnjosti dominira masivni 16,1-inčni središnji zaslon, iza kojeg se nalazi 110 cm metar širok (!) HyperVision Panoramic Display, savršeno integriran u bazu vjetrobrana. Putnici na stražnjim sjedalima nisu zanemareni jer na raspolaganju im stoje vlastiti zasloni.
Stražnja sjedala su električno podesiva, s mogućnošću nagiba do 135°, pretvarajući stražnji red u pravi "lounge" prostor. Unutrašnjost kombinira vrhunske materijale poput prave kože, aluminija i soft-touch površina, a sve je dizajnirano kako bi pružilo dojam ekskluzivnosti.
YU7 je tehnološki izuzetno napredan. Ima Snapdragon 8 Gen 3 procesor razvijen u 4-nanometarskoj tehnologiji, dok se za funkcije autonomne vožnje brine NVIDIA DRIVE AGX Thor, jedno od najmoćnijih rješenja u autoindustriji. Vozilo koristi lidar, 11 kamera, 12 ultrazvučnih senzora i radar, omogućujući napredno prepoznavanje okoline i neke sigurnosne sustave pete razine. Autonomna vožnja dostupna je u više scenarija, uključujući automatsku vožnju autocestom, gradski promet i parkiranje bez pomoći vozača.
YU7 dolazi u tri izvedbe. Izvedba Standard ima stražnji pogon s jednim motorom od 320 KS, a doseg joj iznosi 835 km po prilično nerealnom kineskom CLTC ciklusu. Verzija pro ima dva motora i pogon na sve kotače, snage 496 KS, s dosegom od 770 km. Top model Max ima 690 KS, ubrzanje 0–100 km/h za samo 3,23 sekunde, najveću brzinu od 253 km/h i doseg do 760 km.
Svi modeli koriste 800-voltni sustav punjenja, što omogućava punjenje baterije koje je dovoljno za prelazak 620 km za samo 15 minuta na odgovarajućoj punionici. Baterije su Xiaomijeve, kapaciteta 93,6 kWh za prve dvije varijante i 101,7 kWh za top model.
Šasija YU7 izrađena je od kombinacije aluminija i visokočvrstog čelika, s posebno ojačanim zonama apsorpcije energije. Adaptivni ovjes omogućava promjenjivu visinu podvozja (do 222 mm), čime se vozilo prilagođava svim vrstama terena i načina vožnje.
YU7 će prvo biti dostupan na kineskom tržištu, s početkom isporuka zakazanim za srpanj 2025. godine. Cijene se kreću između 300.000 i 400.000 juana, što je otprilike 40.000 do 53.000 eura, pozicionirajući YU7 kao ozbiljnu prijetnju Tesli Model Y i drugim sličnim modelima. Xiaomi planira ulazak na međunarodno tržište do 2027. godine, a u tim planovima je i Europa.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.