Born VZ ima prilično impresivne performanse. Može postići 100 km/h iz mirovanja za samo 5,7 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 200 km/h
Cupra Born, prvi potpuno električni model ove marke već je neko vrijeme na tržištu, a struka ga je proglasila jedinim od najboljih električnih kompaktnih automobila na tržištu. Cupra sada širi njegovu ponudu sportskom izvedbom Born VZ koje je najsnažniji električni Seat u povijesti, i jedan od najsnažnijih modela ove marke uopće.
VZ je kratica za Veloz na španjolskom, što znači brz, a Cupra ju je već koristila na Formentoru s fascinantnim peterocilindričnim motorom i 390 KS. Born Vz je nešto slabiji, no još uvijek impresivan sa svojih 326 KS i 545 Nm maksimalnog okretnog momenta. Da sve ne bi bilo samo u snazi Cupra je ovoj izvedbi Borna modificirala ovjes, upravljač i druge komponente što ga čini jednim od najdinamičnijih vozila u svom segmentu.
Born VZ ima prilično impresivne performanse. Može postići 100 km/h iz mirovanja za samo 5,7 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 200 km/h, što je 40 km/h brže od dosadašnjih izvedbi Borna. Novi DCC Sport ovjes, brz odziv upravljanja i poboljšan osjećaj papučice kočnice, kao i robusna stražnja kočnica zajedno garantiraju mnogo više zabave u vožnji.
Straga su novi amortizeri i opruge, a prednji ovjes ima izmijenjene postavke ventila amortizera i dizajn opruga, s izmijenjenim poprečnim stabilizatorima. Cupra tvrdi da ovaj ovjes omogućuje bolju kontrolu karoserije vozila i može apsorbirati i kompenzirati nepravilnosti asfalta.
Doseg je vrlo dobar zbog nove baterije kapaciteta 79 kWh (plus 2 kWh) što omogućava do 570 km između punjenja. Baterija se može puniti pomoću sustava izmjenične struje (AC) do 11 kW ili istosmjernom strujom (DC) do 170 kW snage. Punjenje od 10 do 80 posto traje standardnih trideset minuta.
Vanjski dizajn modela obogaćen je s dvije nove boje. Ekskluzivno za Cupru Born VZ dostupna je posebna Dark Forest boja kojoj se također pridružuje opcija Midnight crna. Tu su i novi kotači od 20", a šire gume visokih performansi pomažu u prijenosu snage i okretnog momenta na cestu preko stražnjih kotača. Još jedna razlika je logotip VZ od tamnog kroma smješten na vratima prtljažnika.
U unutrašnjosti auto donosi standardna Cup sportska sjedala koja su ekskluzivna opcija dostupna samo u ovoj verziji Borna. Sportska sjedala izrađena su od recikliranog tekstila i recikliranog poliestera. Auto donosi i novi infotainment sustav s većim zaslonom od 12,9" koji kombinira dodirni zaslon s novom dodirnom trakom s retro osvjetljenjem za podešavanje klime i glasnoće u unutrašnjosti. novost je i opcijski high-fidelity audio sustav s 10 zvučnika 425 W razvijen s tvrtkom Sennheiser.
Cupra se hvali i tehnologijom Smart Light u unutrašnjosti. To nije ambijentalno osvjetljenje, već nova dimenzija u komunikaciji čovjeka i stroja, tvrde u Cupri. Horizontalne LED diode koje se protežu cijelom širinom instrumentne ploče poboljšavaju specifične značajke, dajući upozorenja i indikacije vozaču i drugim putnicima.
Cupra naglašava i da je Born prvi model isporučen s konceptom neto ugljične neutralnosti, koristeći energiju iz obnovljivih izvora u opskrbnom lancu, a preostale emisije nadoknađene su ekološkim i projektnim ulaganjima certificiranim prema najvišim standardima.
Automobil na tržište stiže u tijekom ljeta, a cijene još nisu objavljene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.