Početna Auto 78 pregleda

Doživjet’ će stotu

Rolls Royce
Vidi galeriju 1/6
Doživjet’ će stotu Doživjet’ će stotu Doživjet’ će stotu Doživjet’ će stotu Doživjet’ će stotu Doživjet’ će stotu

Sutra budite točno u 9 sati ispred zagrebačke Esplanade i izvolite mi vratiti ključeve Rolls Roycea, kazao mi je hladno Frank Tiemann, šef odnosa s javnošću najprestižnije svjetske automobilske kompanije.

Puna 24 sata s Emily, koje li samo privilegije – i to u Zagrebu, u Hrvatskoj! Gdje otići, gdje je posnimiti, kako iskoristiti svaku od 86.400 sekundi koje mi stoje na raspolaganju. Zahvalio sam se Franku na pozivu za doručak i na prilici za lagano ćakulanje, jer nisam želio gubiti vrijeme. U moru auta koji su mi prošli kroz ruke rijetki se pamte. Veličanstveni Wraight sigurno će biti jedan od njih. Rolls-Royce čak nema ni izravnu konkurenciju, barem ne kada su auti u pitanju. Njihove kupce može preoteti pokoja jahta, dijamant, ili helikopter…Toliko o konkurenciji. Tek nešto više od 3000 proizvedenih vozila godišnje ne može zadovoljiti potražnju, no to je i cilj. Rolls-Royce mora ostati ekskluzivan kao što je uvijek i bio. Uostalom, sklapaju se ručno, a na to podsjeća i pločica na pragu na kojoj piše: Hand built in Goodwood.

3,8 milijuna je razloga zašto nikada neću imati veličanstveni Wraith koji stoji upravo toliko kuna, no zato sam imao privilegiju voziti auto koji nema pravu konkurenciju.

Prije preuzimanja Wraitha, najsnažnijeg Rollsa svih vremena sa 625 KS snažnim motorom, Frank je dao još par zanimljivih informacija. Danas se ovi automobili kupuju da bi ih vlasnici vozili, a ne samo da bi bili voženi u njima. Osobito to vrijedi za Coupe, a zanimljivo je da deset posto kupaca čine žene. Neke stvari ipak ostaju nepromijenjene. Wraith izgleda senzacionalno, moćno i monumentalno, a vrata koja se otvaraju na kontra stranu od uobičajenog povećavaju spektakularan dojam. Ne mogu reći da su manje ili više praktična od normalnih, ali neuobičajena svakako jesu. A, kad zatvorite vrata dojam je da ste u potpunosti odsječeni od vanjskog svijeta. Zvučna izolacija je nevjerojatno učinkovita, a jedva da se čuje i moćni V12 motor s dva turbo punjača. Frank je bio u pravu kada je rekao da je vožnja u Rolls-Royceu poput lebdenja na čarobnom tepihu. Wraith kao da vozi po zračnom jastuku, udobnost je nevjerojatna, a pravo je čudo da tako udoban auto istovremeno može biti i okretan, precizan i na kraju krajeva brz. Gotovo je zastrašujuća sila koja vas pritisne u sjedalo kad oslobodite svu raspoloživu snagu. Ipak, kad sjedite u Wraithu, najbolje je lagano krstariti cestama i uživati u blagodatima koje pruža ovaj spomenik moderne automobilske tehnike. Vrhunska udobnost, bogata oprema i gotovo nezamislive mogućnosti individualizacije samo su neki od dojmova koje na vozača ostavlja Wraith. Da i ne spominjemo kvalitetu izrade i posvećenost detaljima. Ovaj Rolls-Royce basnoslovno je skup ne samo za naše pojmove, već i za strane. No, vjerojatnost je velika da ovaj auto nadživi i mene, jer 80% svih proizvedenih još uvijek vozi. Jedino pogled na skulpturu srebrne dame s vozačke pozicije s vremena na vrijeme podsjeti da nije sve u materijalnom. Ali, svejedno je poseban osjećaj voziti, a vjerujemo još bolji i posjedovati Rolls- Royce Wraith.

U vožnji se Wraith doima poput lebdenja na čarobnom tepihu, a nevjerojatno je da tako velik automobil može biti okretan i brz.

Cijeli dan i noć za upravljačem skupocjenog, moćnog, bogatunskog, glamuroznog…Wraitha protekla je u hipu, a moja se kočija pretorila u bundevu. Umjesto Rollsa čekao me skuter. Mučilo me je milijun pitanja na koje nisam znao i nikad neću znati odgovor. Bio sam svjestan iluzije u kojoj sam uživao. Bilo je to iskustvo koje sam nesebično podijelio sa prijateljima, susjedima, znancima, slučajnim namjernicima… Bilo ih je u gomilama, nisam ih mogao odvojiti od auta, i staro i mlado, i žene i djecu. Malena Emily je poput moje nestvarne princeze iz snova nestala u magli mojih misli – zauvijek i nepovratno. Na rastanku pitao sam Franka čija je ona prekrasna, ali prazna, Louis Vuittonova kožna torba iz gepeka? – Gle Željko, može biti i tvoja! Napuni je dolarima do samog vrha, novac ću prebrojati, a tebi uz Rolls Royce Wraith na dar ostaviti torbu. Što da mu kažem, da uđe u sve moje račune, da prevrne sve moje džepove ne bih imao za tako veliku torbu. Do sljedećeg puta Emily!

Tehnički podaci

Rolls Royce Wraith
Cijena                               3.800,000 kuna
Motor                               12 cilindra, dvostruki turbo benzinski
Obujam                             6592 cm³
Snaga                              465 kW /625 KS pri 5600 o/min
Moment                            800 Nm pri 1500 o/min
Mjenjač                            automatski, 8 stupnjeva
Maks. brzina                     249 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h          4,4 sek
Potrošnja                          21,2/9,8/14,0 l/100 km
Emisija CO2                      327 g/km
Dimenzije d/š/v                 5269/1987/1598 mm
Prtljažnik                          470 litara
Masa                               2435 kg
Garancija                          4 godine

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.