Početna Auto 8 pregleda

Elektrificirani bavarac

BMW X5 xDrive40e Plug-In
Vidi galeriju 1/13
Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac Elektrificirani bavarac

Moćni X5 prvi je u nizu bavarskih modela koji će pokretati sinergija benzinca i elektromotora. Ukupno ima 313 KS, ispušta 77 g CO2/km, a troši samo 3,3 litre

BMW je započeo predstavljanje modela čiji će pogonski sklop činiti sinergija konvencionalnog benzinskog turbomotora i elektromotora i čije će se pogonske baterije napajati kabelom s kućne utičnice od 220V. Prvi u nizu je X5, prototip serije 3 s hibridnim pogonom u završnoj je fazi testiranja, a u skorijoj budućnosti će baš svaki bavarski model imati i hibridnu izvedbu.

BMW X5 xDrive40e Plug-In | Author: BMW foto: BMW

Takvi će modeli nositi oznaku "e". No, kako je BMW jedna od rijetkih preostalih marki koje još uvijek drže do toga kako se automobil vozi, ne čudi što su u odnosu na neke druge proizvođače tako dugo čekali s uvođenjem hibridne tehnologije. Sustav su ispeglali do savršenstva, tako da kada su vozne odlike i performanse u pitanju, kompromisa nije bilo.

BMW X5 xDrive40e Plug-In | Author: BMW foto: BMW

I s hibridnim pogonom BMW je rasni vozački stroj. To potvrđuju i performanse - 6,7 sekundi od 0 do100 km/h i 210 km/h maksimalne brzine. Sve to iz dvolitarskoga turbobenzinskog motora snage 245 KS, te elektromotora sq 113 KS, sveukupne nominalne snage 313 KS. Hibridni sustav uparen je s osmostupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače.

BMW X5 xDrive40e Plug-In | Author: BMW foto: BMW

Vozač može odabrati tri moda - auto eDrive, Max eDrive i Save Battery. Maksimalni doseg samo s elektromotorom je 31 kilometar, koliko navodi proizvođač, a njegova maksimalna brzina na elektropogon iznosi 120 km/h. Sve to moguće je kombinirati uz BMW-ov sustav podešavanja šasije u tri različite postavke - Sport, Comfort i EcoPro.

BMW X5 xDrive40e Plug-In | Author: BMW foto: BMW

Vizualno se hibridni X5 ne razlikuje od konvencionalnoga, osim po ponekom detalju i dakako poklopcu s utičnicom. U odnosu na dizel ili benzinsku verziju, nedostaci hibridnoga X5 su veća masa, manji prtljažnik zbog smještaja litij-ionskih baterija, kompleksni sustav i na kraju krajeva - cijena. No, bez obzira na to, sve strože zakonske regulative pritišću proizvođače da požure s hibridnim izvedbama, a za sada je dobro i to što su takvi automobili dostupni uz poticaje. Iduće godine kupci spomenutoga BMW-a u Hrvatskoj bi mogli uhvatiti i 50.000 kuna poticaja.
 

BMW X5 xDrive40e Plug-In; Cijena u Njemačkoj: 74.200 eur

TEHNIČKI PODACI
MOTOR: 4 cilindra, turbo benzinski
OBUJAM: 1997 ccm
MOTOR: 180 kW/245 KS pri 5000-6500/min
ELEKTROMOTOR: 83 kW/113 KS
UKUPNA NOMINALNA SNAGA: 230 kW/313 KS
MJENJAČ: automatski, osam stupnjeva
MAKS: BRZINA: 210 km/h
UBRZANJE: 6,7 s
POTROŠNJA: 3,3 l/100 km
EMISIJA CO2: 77 g/km
DIMENZIJE: 4886/1938/1762 mm
PRTLJAŽNIK: 550/1720 litara
MASA: 2230 kg
JAMSTVO: 2 godine

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.