Moćni X5 prvi je u nizu bavarskih modela koji će pokretati sinergija benzinca i elektromotora. Ukupno ima 313 KS, ispušta 77 g CO2/km, a troši samo 3,3 litre
BMW je započeo predstavljanje modela čiji će pogonski sklop činiti sinergija konvencionalnog benzinskog turbomotora i elektromotora i čije će se pogonske baterije napajati kabelom s kućne utičnice od 220V. Prvi u nizu je X5, prototip serije 3 s hibridnim pogonom u završnoj je fazi testiranja, a u skorijoj budućnosti će baš svaki bavarski model imati i hibridnu izvedbu.
Takvi će modeli nositi oznaku "e". No, kako je BMW jedna od rijetkih preostalih marki koje još uvijek drže do toga kako se automobil vozi, ne čudi što su u odnosu na neke druge proizvođače tako dugo čekali s uvođenjem hibridne tehnologije. Sustav su ispeglali do savršenstva, tako da kada su vozne odlike i performanse u pitanju, kompromisa nije bilo.
I s hibridnim pogonom BMW je rasni vozački stroj. To potvrđuju i performanse - 6,7 sekundi od 0 do100 km/h i 210 km/h maksimalne brzine. Sve to iz dvolitarskoga turbobenzinskog motora snage 245 KS, te elektromotora sq 113 KS, sveukupne nominalne snage 313 KS. Hibridni sustav uparen je s osmostupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače.
Vozač može odabrati tri moda - auto eDrive, Max eDrive i Save Battery. Maksimalni doseg samo s elektromotorom je 31 kilometar, koliko navodi proizvođač, a njegova maksimalna brzina na elektropogon iznosi 120 km/h. Sve to moguće je kombinirati uz BMW-ov sustav podešavanja šasije u tri različite postavke - Sport, Comfort i EcoPro.
Vizualno se hibridni X5 ne razlikuje od konvencionalnoga, osim po ponekom detalju i dakako poklopcu s utičnicom. U odnosu na dizel ili benzinsku verziju, nedostaci hibridnoga X5 su veća masa, manji prtljažnik zbog smještaja litij-ionskih baterija, kompleksni sustav i na kraju krajeva - cijena. No, bez obzira na to, sve strože zakonske regulative pritišću proizvođače da požure s hibridnim izvedbama, a za sada je dobro i to što su takvi automobili dostupni uz poticaje. Iduće godine kupci spomenutoga BMW-a u Hrvatskoj bi mogli uhvatiti i 50.000 kuna poticaja.
BMW X5 xDrive40e Plug-In; Cijena u Njemačkoj: 74.200 eur
TEHNIČKI PODACI
MOTOR: 4 cilindra, turbo benzinski
OBUJAM: 1997 ccm
MOTOR: 180 kW/245 KS pri 5000-6500/min
ELEKTROMOTOR: 83 kW/113 KS
UKUPNA NOMINALNA SNAGA: 230 kW/313 KS
MJENJAČ: automatski, osam stupnjeva
MAKS: BRZINA: 210 km/h
UBRZANJE: 6,7 s
POTROŠNJA: 3,3 l/100 km
EMISIJA CO2: 77 g/km
DIMENZIJE: 4886/1938/1762 mm
PRTLJAŽNIK: 550/1720 litara
MASA: 2230 kg
JAMSTVO: 2 godine
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.