Model će biti dostupan u tri karoserijske izvedbe: klasičnoj, varijanti 3+1 s dodatnim bočnim vratima, te kao kabriolet s platnenim krovom
Nakon što je prošle godine Fiat obustavio proizvodnju legendarnog 500 s benzinskim motorom, mnogi su pomislili da je time zatvoreno i poglavlje o klasičnom, povoljnom gradskom automobilu iz Torina. No, izgleda da nostalgija i tržišna logika ipak imaju zadnju riječ. Na točno 68. rođendan Fiata 500 iz 1957., Fiat je konačno pokazao prve fotografije nekamfliranog auta i najavio povratak. Novi Fiat 500 Hybrid stiže krajem 2025., s poznatom mehanikom, simpatičnim izgledom i cijenom koja bi trebala krenuti osjetno ispod psihološke granice od 20.000 eura.
Novi 500 Hybrid tehnički se temelji na istoj platformi kao električni 500e, ali umjesto baterija i elektromotora, ispod lima skriva dobro poznati 1,0-litreni trocilindarski FireFly motor s blagim 12-voltnim hibridnim sustavom. Riječ je o istom pogonu koji se već koristi u modelima Panda i koji se koristio u prethodnom 500 Hybridu, a razvija 70 KS. Prijenos se odvija putem ručnog 6-stupanjskog mjenjača, što će zasigurno razveseliti tradicionalne kupce koji još uvijek cijene angažiraniju vožnju.
Odluka da se koristi postojeća, provjerena tehnologija nije slučajna. Blagi hibrid omogućava smanjenje potrošnje i emisija, bez potrebe za kompleksnim baterijskim sustavima i skupim razvojem. Istovremeno, to znači i nižu cijenu, nešto što je Fiatovim kupcima uvijek bilo važno.
Fiat 500 Hybrid proizvodit će se u tvornici Mirafiori u Torinu, gdje već nastaje i električni 500. Cilj je do kraja 2025. sastaviti najmanje 5000 primjeraka, čime se označava i novo poglavlje za talijanski pogon koji Stellantis vidi kao ključan za revitalizaciju domaće autoindustrije. Motor i mjenjač također će biti proizvedeni u Italiji, najvjerojatnije u tvornici Termoli, koja prolazi kroz fazu restrukturiranja.
Model će biti dostupan u tri karoserijske izvedbe: klasičnoj, varijanti 3+1 s dodatnim bočnim vratima, te kao kabriolet s platnenim krovom, identično kao i električna izvedba.
Unatoč klasičnom pogonu, novi 500 Hybrid neće biti lišen moderne opreme. Najavljena je digitalna instrumentna ploča od 7 inča, multimedijski sustav Uconnect 5 s 10,25-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, te bežično povezivanje s Apple CarPlay i Android Auto sustavima. Ipak, osnovna verzija s očekivanom cijenom od oko 17.000 eura vjerojatno neće imati veliki zaslon, već klasični nosač za pametni telefon, što podsjeća na slična rješenja u modelima Dacije i Citroëna.
Za početak, model će biti dostupan u Italiji od studenog, dok se dolazak na druga tržišta, uključujući Hrvatsku i ostatak Europe, očekuje početkom 2026. godine. Posebno za lansiranje Fiat priprema limitiranu seriju 500 Torino, kao posvetu rodnom gradu modela.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.