Početna Auto 408 pregleda

Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja

Bugatti Logo
Vidi galeriju 1/8
Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja Kako je sve počelo: Bugatti, dragulj talijanskog dizajnera namještaja

Tvornica osnovana davne 1909. devedeset je godina čekala na procvat i doživjela ga nevjerojatnim Veyronom, a danas planira rušiti sve rekorde novim Chironom

Porijeklom iz Milana, 28-godišnji mladić Ettore Bugatti sin dobrostojećeg dizajnera namještaja i nakita, u francuskom je gradu Molsheimu davne 1909. odlučio osnovati vlastitu autokompaniju. Današnji sinonim za brzinu i ekskluzivnost - Bugatti vladao je autoutrkama u dvadesetim i tridesetim godinama prošlog stoljeća, a modeli poput Type 30 i Type 35 označeni su kao jedni od najuspješnijih trkaćih automobila u povijesti sa više od dvije tisuće osvojenih utrka.

Bugatti Type 35 | Author: thewheelsofsteel foto: thewheelsofsteel

No, pogibija Ettoreovog najstarijeg sina Jeana, uz Drugi svjetski rat i smrt osnivača rezultirala je bankrotom i propasti tvrtke. Snovi i bogata povijest pali su u zaborav, no bogati talijanski investitor Romano Artioli 1987. je imao velike planove za Bugatti. Dao je izgraditi veliku tvornicu u Modeni, a nedugo zatim proizveden je i model EB110, tada smatran za najmodernijeg supersportskog automobila. Uspjeh je potrajao sve do 1995. kada je tvrtka ponovno zapala u financijske probleme. 

Bugatti EB110 | Author: The Supercars foto: The Supercars

Spas je 1998. godine donijela Volkswagen grupacija, koja je kupnjom Bugatti imena htjela proizvesti najbrži, najjači i najskuplji automobil na svijetu. Time je nastala ideja o konceptnom automobilu, a godinu kasnije isti je predstavljen na ženevskom autosalonu pod nazivom EB 16.4 Veyron. U početku, konceptni Veyron pokretao je ogromni W18 motor s nevjerojatnih 18 cilindara u W rasporedu od 3 bloka s po 6 cilindara.

Bugatti Veyron | Author: MOMENTcar foto: MOMENTcar

Prvi serijski Veyron na tržište je stigao tek 2006. s cijenom od 1.100.000 eura, modernim W16 motorom s 1001 KS te maksimalnom brzinom od nevjerojatnih 407 km/h. Veyron je ubrzo stekao planetarnu slavu sloveći kao tehnološko čudo i benchmark proizvod autoindustrije te je čak i u popularnom Top Gearu bio uspoređivan sa legendarnim Concorde zrakoplovom i također proglašen automobilom desetljeća (2000-2010.).

Bugatti Veyron Super Sport | Author: Bugatti foto: Bugatti

S mnogim izvedbama Veyron je opstao do 2015., a već poznati nasljednik Bugatti Chiron imat će veliku zadaću opravdati uspjeh svog prethodnika. Premda je Veyron nositelj rekorda najbržeg serijskog automobila na svijetu (Veyron Supersport s 1200 KS) s brzinom od astronomskih 431 km/h, ne sumnjamo u sposobnosti novog Chirona koji će s novim W16 motorom s četiri turbopunjača, nestvarnih 1500 konjskih snaga, ubrzanjem do stotke za 2,4 sekunde i cijenom od 2 i pol milijuna eura preuzeti glavnu ulogu u najvišem i najprestižnijem hypercar segmentu.

Bugatti Chiron | Author: Jalopnik foto: Jalopnik

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.