Kia na autosalonu u Frankfurtu 15. rujna predstavlja novu Optimu. Top limuzina novim dizajnom i modernim benzinskim i dizelskim motorima, kojima će se 2016. prodružiti i plug-in hybrid, kreće u osvajanje europskog tržišta
Još je ostalo nekoliko dana do početka autosalona u Frankfurtu na kojem će KIA predstaviti svoju novu perjanicu, limuzinu KIA Optima. Radi se o evoluciji dizajna i ugradnji najnovije tehnologije te je dobivena potpuno nova Kia Optima. To je četvrta generacija limuzine Optima, koja u Europu stiže krajem 2015., a donosi moderan, novi vanjski izgled, atraktivnu unutrašnjost s više prostora za sve putnike u vozilu, široku ponudu novih tehnologija i veliki izbor efikasnih motora. Novi model će ponuditi više profinjenosti te unaprijeđenu upravljivost, dok istovremeno zadržava sportski imidž koji je Optimu uzdigao među Kijine najprodavanije modele širom svijeta.
![NOVA KIA OPTIMA NOVA KIA OPTIMA | Author: KIA](/media/dg/44/8f/8f04d680e179ed34c18a.jpeg)
Limuzina Optima, koja u prethodnim generacijama nije igrala veliku ulogu za Kiju u Europi, s novim modelom donosi i Kijine ambicioznije europske planove u izuzetno konkurentnom D segmentu, gdje glavne uloge pripadaju njemačkim limuzinama. Optima je nastala pod budnim okom Petera Schreyera, Kijinog glavnog dizajnera i predsjednika Kia Motors, koji svojim suvremenim izgledom, oštrim linijama i produženom siluetom limuzine nudi još veću markantnost na cesti.
![NOVA KIA OPTIMA NOVA KIA OPTIMA | Author: Kia](/media/dg/3d/ff/56d9ceca07bd80df2a2c.jpeg)
Vozilo je duže (+10 mm na konačnih 4.855 mm), više (+10 mm, 1.465 mm) i šire (+25 mm, 1.860 mm), a veći je i međuosovinski razmak (+10 mm, 2.805 mm). Te promjene omogućile su više prostora i udobnosti u kabini, prije svega u predjelu glava, ramena, nogu na zadnjoj klupi i u prtljažniku. Optimin AEB sustav je jedinstven u svojoj klasi u Europi, jer osim radara kratkog dometa ima i radar dugog dometa, koji može identificirati udaljena vozila i pješake pri većim brzinama nego konkurencija. Radar kratkog dometa ‘City’ pomaže vozačima izbjeći frontalne sudare pri brzinama do 50 km/h, dok radar dugog dometa ‘Urban’ omogućava Optimi da detektira i izbjegne prepreke pri brzinama od 30 do 80 km/h. AEB sustav omogućuje prepoznavanje pješaka pri brzinama do 60 km/h i time smanjuje rizik od sudara.
![NOVA KIA OPTIMA NOVA KIA OPTIMA | Author: Kia](/media/dg/8b/0e/f0f98aee270bc6c698fa.jpeg)
Svi motori iz Optimine ponude zadovoljavaju najnovije emisijske standarde Euro 6. U ponudi su benzinski i dizelski motor, a uskoro i plug-in hybrid. Unaprijeđeni 1.7 CRDi dizelski motor će po očekivanjima predstavljati glavninu prodaje u Europi. U odnosu na prethodnu varijantu motor je doživio različita poboljšanja koja donose više snage i okretnog momenta, a i emisije niže za čak 25%. Ovaj 1,7-litarski turbo dizel sada ima 141 KS (prije 136 KS) i 340 Nm okretnog momenta (prije 325 Nm), čime nudi poboljšanja na području odzivnosti motora pri nižim okretajima, štedljivosti te niže buke i vibracija.
![NOVA KIA OPTIMA NOVA KIA OPTIMA | Author: Kia](/media/dg/56/c2/1ceddf28dc95750bd7d5.jpeg)
Unaprijeđeni motor ima niže emisije CO2 za čak 14% koje sad iznose 110 g/km (u kombinaciji s ručnim mjenjačem i start/stop sustavom). Za ljubitelje benzinaca u ponudi će biti i 2.0 CVVL motor snage 163 KS, poznat iz prethodnog modela. Osim toga u 2016. godini Optima će dobiti i plug-in hybrid. 1.7 CRDi bit će na raspolaganju i sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok će 2.0 CVVL benzinski motor pored tog imati u ponudi i 6-stupanjski automatik.
![NOVA KIA OPTIMA NOVA KIA OPTIMA | Author: Kia](/media/dg/68/39/7a0424794ae5759c2e24.jpeg)
Nova Optima u Europu stiže već krajem godine, a kao i svi ostali modeli Kia i Optima će svojim kupcima nuditi 7-godišnje jamstvo (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). Novu Optimu će za europsko tržište proizvoditi u Kijinoj korejskoj tvornici u Hwasungu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.