Početna Auto 612 pregleda

Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća

TEST MAZDA2 G115 REVOLUTION TOP
Vidi galeriju 1/11
Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća Najmanja je Mazda u ponudi, a juri kao najveća

Voznim osobinama Mazda2 osvaja macho muškarce koji vole bliski kontakt s upravljačem i podlogom, a dizajnom interijera oduševljava pripadnice nježnijeg spola - jedan od rijetkih pravih unisex auta u segmentu gradskih auta

Na globalnoj karti auto svijeta Mazda je po broju proizvedenih auta na 15. mjestu. Za današnje pojmove, relativno mala produkcija od 1,7 milijuna vozila godišnje ima i dobre strane. Tvrtka iz Hiroshime nije se utopila u sivilu masovne proizvodnje, kvantiteta nije kompromitirala kvalitetu... Tvrtka se uporno drži filozofije kontinuiranih i strogo promišljenih poteza. Da znaju što rade progovaraju zavidni tržišni uspjesi u posljednje vrijeme. Mazdina politika proizvodnje i odnosa s kupcima daje pozitivne rezultate. Kako i ne bi, kad je svaki novi model napravljen baš kako treba. Veliki val noviteta u tekućoj godini predvodi nova Dvojka, čiji su prvi primjerci već dostupni i u domaćim salonima Mazde. Testni model ujedno je i najreprezentativniji od svih, opremljen najbogatijim paketom Revolution Top i s još dodane dvije moguće opcije, satelitskom navigacijom i efektnom Soul crvenom bojom. Tako opremljena Mazda2 u stanju je pozitivno pobuditi neizmjerno zadovoljstvo vozača, a jednako tako i putnika, slučajnih prolaznika, znatiželjnika...

TEST MAZDA2 G115 REVOLUTION TOP | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Dizajn, iako nov, prepoznatljiv je i neodoljivo asocira na veće modele. Pozitivan dojam još je više potenciran bisernom crvenom bojom, kromiranim dodacima, aluminijskim naplatcima s detaljima u boji karoserije…S ukupnom dužinom od 4060 mm ne pretendira biti najveća u klasi, ali zato izgleda kompaktno, dojmljivo i ljepuškasto... U interijeru, osim vizualne ugode, receptore mirisa budi miris bijele eko kože, kojom su presvučena sjedala, obloge na vratima i na ploči s instrumentima. Receptori dodira pozitivno reagiraju na kvalitetne materijale, a u konačnici i sluh kad se pritiskom na prekidač start pokrene benzinac Skyactiv tehnologije.

TEST MAZDA2 G115 REVOLUTION TOP | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Upravo je riječ Skyactiv ključna, jer radi se o Mazdinoj tehnici koja objedinjena u cjelinu daje vrhunske rezultate. Mazda2 ima sjajne vozne odlike, vrhunsku upravljivost, sjajne performanse i nisku potrošnju goriva, a sve zahvaljujući pomno planiranoj konstrukciji auta. Samonosivi dio karoserije dodatno je ojačan, a istovremeno olakšan. Isti tretman prošao je i neovisan ovjes. On je sada lakši 14 posto u odnosu na prijašnji, izmijenjene su točke prihvata, novi je sustav upravljanja…, sve kako bi u vožnji bila agilnija i ugodnija. Uz ukupnu masu od 980 kg nije ni čudo da je u vožnji precizna, agilna i upravljiva, kao rijetko koji auto te klase, a da pritom nije kompromitirana udobnost. Štoviše, ona je očito bolja u odnosu na prijašnji model.

TEST MAZDA2 G115 REVOLUTION TOP | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Ono po čemu se Mazda razlikuje od većine jest tehnologija izrade motora. Nisu pokleknuli pred trendovima smanjenja obujma, broja cilindara i dodavanja turbo punjača, već se drže vlastite metode. Mazdu2 pokreće atmosferski benzinski motor Skyactiv G s četiri cilindra u liniji koji obujma 1496 ccm dostupnim sa 75, 90 KS, ili u slučaju testnog modela 115 konja. Uz 148 Nm okretnog momenta dovoljno je to za 200 km/h maksimalne brzine i živahnih 8,7 sekundi ubrzanja od 0-100 km/h. Sve to uz 115 g CO2 i prosječnu potrošnju od 4,9 litara kombinirane vožnje. To je tvornički podatak koji se gotovo u potpunosti poklapa sa stvarnom potrošnjom, no to je staložena vožnja i sukladna ograničenjima. Naša iskustva bila su i nešto drukčija, posebice u situacijama kad smo odustali od racionalne i optimalne vožnje. Jača noga na papučici gasa, oštrija ulaženja u zavoje i češća kočenja, neminovno podižu potrošnju.

TEST MAZDA2 G115 REVOLUTION TOP | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan
Tehničke karakteristike
Mazda2 G115 Revolution Top
motor 4 cilindra, benzinski
obujam 1496 ccm
snaga 85 kW/115 KS pri 6000 o/min
moment 248 Nm pri 4000 o/min
mjenjač ručni, 6 stupnjeva
maks.brzina 200 km/h
0-100 km/h 8,7 s
potrošnja 4,1/6,4/4,9
test 5,4
emisija CO2 115 g/km
dimenzije 4060/1695/1495
prtljažnik 280/887 l
masa 980 kg
jamstvo 5 godina
cijena 158.313 kuna

Mazdin motor poseban je i po najvišem kompresijskom odnosu od čak 14:1 u odnosu na 10:1, ili najviše 12:1 kod ostalih proizvođača. To pospješuje termalnu učinkovitost motora, bolje performanse i smanjuje potrošnju, no da bi takav kompresijski odnos funkcionirao valjalo je prilagoditi i ostale komponente; poput ubrizgavanja, klipova, ispušnog sistema…Sve to u Mazdinom motoru funkcionira skladno, tiho i u kombinaciji sa šest stupanjskim ručnim mjenjačem kratkih hodova i precizne ručice, efikasno. Voznim osobinama Mazda2 će osvojiti muškarce koji vole voziti, a dizajnom interijera svakako i pripadnice nježnijeg spola. Putnički prostor ušminkan je do bola, barem kod najbogatijeg paketa Revolution Top. Sjedala u kremasto bijeloj koži, s crvenim detaljima, veliki središnje postavljeni zaslon, a od opreme nema što nema… Uz sve to, ergonomija je vrhunska, mjesta je sprijeda u izobilju, straga malo manje, a još malo manje u prtljažniku koji broji 280 litara. I što reći na kraju. Radi se o savršenom automobilu koji kad se zbroji sve, budi i posljednje osjetilo. Ne doslovce, ali u prevedenom smislu ostaje gorak okus jedino na činjenicu da ovako opremljen i motoriziran autić stoji 158.313 kuna. Nije stvar da ne vrijedi taj novac, nego su našem džepu dotupniji početni modeli od 92.000 kuna, ali sa slabijim motorom i manje opreme…

Ocjena  
+ dobro udobnost, niska potrošnja, performanse, serijska oprema
- loše lošiji bočni oslonci prednjih sjedala, motor G115 dostupan samo uz Revolution Top paket opreme

Komentari 0

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • JohhnyB

    Negdje sam pročitao da osnovni model nema klimu. To je sramota za Mazdu tj. distributera u Hrvatskoj. Auto u 2015. bez klime, katastrofa, pa da je riječ o Daciji ili Ladi.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.