Sada nam stiže još jadan M5, model M5 Touring, prva karavanska izvedba ovog auta nakon 14 godina i tek treći M5 Touring u povijesti marke
Kada je novi BMW M5 sedan debitirao prije nešto više od dva mjeseca, nakratko je uzburkao internet i praktički nije bilo nikoga tko o njemu nije imao mišljenje. Razlog je bila ogromna masa, posljedica hibridnog pogona, koja baš i ne pristaje automobilu visokih performansi. Sada nam stiže još jadan M5, model M5 Touring, prva karavanska izvedba ovog auta nakon 14 godina i tek treći M5 Touring u povijesti marke.
Sa 727 KS i 1000 Nm okretnog momenta, to je najsnažniji serijski karavan s motorom s unutarnjim izgaranjem na svijetu. Snažniji je jedino električni Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo koji ima do 952 KS. Također, M5 Touring je i jedan od najtežih karavana na svijetu s masom od 2.475 kilograma.
S duljinom od čak 510 cm i širinom od 197 mm, M5 Touring je jednako ogroman kao i limuzina. To ga čini 36 mm dužim i čak 70 mm širim od "normalne" serije 5 Touring. Visina iznosi 152 centimetra.
Vizualno, poput limuzine, izgleda impresivno agresivno. Prednji lukovi kotača izvučeni su prema van za 75 mm, a stražnji za 48 mm. Masivan usisnik zraka sprijeda osigurava agresivan izgled, dok straga tu zadaću obavljaju vrlo istaknuti krovni spojler i prilično neskromno dizajniran, dvodijelni difuzor. Velike dvostruke ispušne cijevi standardno su u crnom kromu. Automobil standardno dolazi s kotačima od 20 i 21 inča s gumama 285/40 ZR20 sprijeda i 295/35 ZR21 straga.
Osim velike mase, novi pogonski sklop će također podijeliti obožavatelje. Masovni plug-in hibridni pogon koji sam uzrokuje više od 400 kilograma dodatne težine. Snagu sustava od 727 KS postiže 4,4-litreni biturbo V8 s 585 KS i 750 Nm uz pomoć električnog motora sa 197 KS i 280 Nm. Mijenjanje stupnjeva prijenosa odvija se kao i obično putem 8-stupanjskog automatskog mjenjača, a auto ima launch control i boost funkciju pri brzinama između 30 i 150 km/h. Pogon na sva četiri kotača xDrive je serija, no opremljen je funkcijom koja omogućava i pogon samo na stražnje kotače. Tu je i elektronički kontrolirana blokada diferencijala, koja prema potrebi raspoređuje snagu između stražnjih kotača.
Performanse su, unatoč velikoj masi vrhunske. M5 Touring 0-100 km/h ubrzava za 3,6 sekundi, 0-200 km/h za 11,1 sekundu, a najveća brzina je 305 km/h. Litij-ionska baterija s korisnim kapacitetom od 18,6 kWh nalazi se u podnici. BMW spominje čisto električni doseg do 67 kilometara. Punjenje je moguće s do 11 kW, a baterija je puna za 2 sata i 15 minuta.
Kao i limuzina, M5 Touring oslanja se na prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i stražnji ovjes s pet karika. Ovjes je prilagodljiv s M čeličnim oprugama i adaptivnim amortizerima. Upravljanje je na sve kotače. Naime, zbog veličine i mase prvi put je donesena odluka o upravljanju stražnjim kotačima s kutom zakretanja do 1,5 stupnjeva. Kočnice imaju šest klipova sprijeda, jednoklipne plivajuće čeljusti straga. Opcijski su dostupne i keramičke kočnice koje smanjuju masu vozila za 25 kilograma.
U unutrašnjosti model na slikama ima metalik kožu s blagim svjetlucavim efektom, koja je po prvi put dostupna u ovom modelu. Serija je crna unutrašnjost, a opcijski su dostupne tri dvobojne verzije. M GmbH je također nedavno izravnao donji dio svojih upravljača. Kao i uvijek, kolut upravljača je stvarno debeo i ima crvene M tipke s pomoću kojih se mogu pozvati unaprijed konfigurirane postavke načina vožnje. Polugice mjenjača su crne s crvenim detaljima. Standardna oprema uključuje 4-zonsku automatsku klimu, pomoćni klima uređaj i zvučni sustav Bowers & Wilkins s 18 zvučnika.
Novim M5 Touringom također se upravlja preko takozvanog operativnog sustava 8.5. Dobro poznati zakrivljeni zaslon koji se sastoji od 12,3-inčnog zaslona s instrumentima i 14,9-inčnog infotainment zaslona opremljen je grafikom tipičnom za M.
Naravno, važna stvar kod karavana je prtljažnik. Njegova zapremina je od 500 do 1.630 litara, a auto može vući i prikolicu do 2.000 kilograma.
Novi BMW M5 Touring bit će dostupan u salonima od studenog ove godine. Cijene u Hrvatskoj još nisu objavljene, no u njemačkoj M5 Touring starta od 146.000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.