Početna Auto 553 pregleda

Nakon 13 godina predstavljena prva nova Lancia: Košta oko 40.000 eura!

FOTO: Lancia

Ypsilon dobiva dobro poznati Stellantisov električni pogon te tehnički ne nudi ništa novo. Posebnosti su u izgledu i detaljima

Nakon dugog čekanja i odgađanja, renesansa Lancije je konačno službeno počela. Automobil koji bi trebao ponovo pokrenuti zamrlu slavnu talijansku marku je novi mali Ypsilon koji će isprva biti samo električni automobil. Kao što se i očekivalo Ypsilon dobiva dobro poznati Stellantisov električni pogon te tehnički ne nudi ništa novo. Posebnosti su u izgledu i detaljima. 

Author: Lancia foto: Lancia

Lancia se posljednjih godina povukla sa skoro svih tržišta, a zapaženu prodaju je imala jedino u Italiji gdje je još uvijek bilo dovoljno kupaca za stari Ypsilon koji je bio njihov jedini model. S novim modelom marka se vraća na ostala europska tržišta. 

Izgled novog Ypsilona nije nikakvo iznenađenje jer smo ga već vidjeli na brojnim teaserima koje je objavila Lancia, ali i na fotografijama koje su iscurile sa službenog foto shootinga koji je održan u Ljubljani prije nekoliko mjeseci. 

Author: Lancia foto: Lancia

Ypsilon je prilično atraktivno dizajniran auto. Sprijeda u oči upada horizontalna svjetlosna traka koja ej nadopunjena malom vertikalnom na mjestu gdje se obično na drugim autima nalazi logo. Klasičnog loga sprijeda nema, no nema zabune o kojoj se marci radi jer je umjesto toga tu veliki natpis Lancia. Isti natpis je i na posebno dojmljivom stražnjem dijelu kojega karakteriziraju upadljiva okrugla svjetla te oštre linije. 

Author: Lancia foto: Lancia

Gledano s boka automobil jasno podsjeća na sestrinske modele poput Opel Corse i Peugeota  208. Lukovi blatobrana presvučeni su sjajnom crnom plastikom, a stražnje kvake su skrivene u C stupu na kojem konačno nalazimo i tradicionalni logo ove marke. Dužina od 408 cm tipična je za aute gradske klase, kao i visina od 144 cm. 

Author: Lancia foto: Lancia

Na početku će Lancia nuditi Launch Edition model nazvan Edizione Limitata Cassina, koji je u Italiji ograničen na 1.906 primjeraka. Ime Cassina odnosi se na talijanskog proizvođača namještaja s kojim Lancia surađuje. Posebnosti su plava boja, sjedala s baršunastim presvlakama u "cannelloni stilu" i Tavolino - okrugli stolić od plastike s kožnom presvlakom za odlaganje sitnica. Tu su i električno podesiva i grijana sjedala s funkcijama masaže, sustav za ulazak i pokretanje bez ključa, bežično punjenje za pametne telefone i Android Auto kao i Apple CarPlay putem Bluetootha.

Author: Lancia foto: Lancia

Još jedna posebnost je SALA, što je talijanska riječ za dnevnu sobu, ali također označava Sound Air Light Augmentation. To bi trebalo posebno olakšati upravljanje audio funkcijama, klima uređajem i ambijentalnim osvjetljenjem te ih prilagoditi vlastitom raspoloženju. Sala također ima tri USB-C porta i uključuje virtualnog asistenta koji se zove Sala Hub.Osim 10,25-inčnog zaslona osjetljivog na dodir i jednako velikog zaslona s instrumentima, oprema uključuje LED svjetla, sustav kamera od 360 stupnjeva, adaptivni tempomat i sustav upozorenja na napuštanje trake.

Author: Lancia foto: Lancia

Za pogon je zadužen elektromotor od 156 KS, dok je kapacitet baterije 51 kWh. Riječ je o istom pogonskom sklopu koji se već koristi u Peugeotima i Opelima. Doseg automobila je 403 km, a punjenje od 20 do 80 posto traje 24 minute. Iako još nije potvrđeno, vjerojatno će se električnom pogonu uskoro pridružiti i benzinski te hibridni, svi iz poznate Stellantisove palete. 

Author: Lancia foto: Lancia

Iako cijena Ypsilona još nije objavljena u priopćenju za javnost talijanski portali javljaju da će Launch Edition koštati oko 40.000 eura. To nas ne treba previše brinuti jer ovaj model vrlo vjerojatno neće biti dostupan na našem tržištu. Lancia tek počinje izgradnju nove prodajne mreže. Do ljeta želi otvoriti oko 70 novih prodajnih mjesta izvan Italije, a prva ciljana tržišta su Belgija i Nizozemska, zatim Francuska i Španjolska dok bi Njemačka trebala stići na red 2025. godine. Kada se Lancia vraća u Hrvatsku još se ne zna. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.