Na platformi Mazde2 stasao je povišeni mini crossover koji plijeni izgledom i kvalitetom, a pokreću ga 2.0 benzinci od 120 i 150 KS, te posve novi skyactive 1.5 dizelaš od 105 KS
CX3 ime je najnovijeg i najmanjeg Mazdinog SUV-a koji je prve kilometre zarolao po Kataloniji. Jedna od najbrže rastućih svjetskih automobilističkih korporacija u posljednje je tri godine iznenadila i najveće optimiste. Sve je započelo s primjenom takozvanog dinamičkog Kodo dizajna prije dvije godine na limuzini Mazdi6. Nastavilo se 2014. sa senzacionalnom kompaktnom Mazdom3, a kruna briljantnog kvalitatitvnog i dizajnerskog iskoraka su netom pridošla Mazda2 te posve svježa Mazda CX3!
Ima li šansu omaleni SUV, nasađen na platformi Mazde2, parirati, prije svega, Nissan Jukeu, Peugeotu 2008, Opel Mokki, Renault Capturu…? Ako se po jutru dan poznaje onda ne samo da će im Mazda CX3 biti konkurent, ona bi im opasno mogla pokvariti posao. Riječ je o nevjerojatno solidnom, kompaktnom, inovativnom i što je za ovu klasu auta posve neobičnom, ljepuškastom SUV-u. Japanski dizajneri uspjeli su slijediti zadane Mazdine oblike i zapravo i nema slučaja da i straga, a posebice sprijeda, SUV slijedi prepoznatljive linije limuzina, kompakata, auta B segmenta…
Na što podsjeća Juke? Na sve samo ne na preostale Nissanove modele! Slično je i s Capturom, ali i Mokkom. Danas gotovo da i nema proizvođača koji se nije okušao u proizvodnji SUV auta, koji nije pokušao dostići, ili u najmanju ruku slijediti ono što već punih 13 godina radi Nissan sa super uspješnim Qashqaijem.
Smijali su se japanskom crossoveru iz Sunderlanda, nisu mu dali previše šansi, a on ne samo da je stvorio jednu sasvim novu klasu, već je potaknuo izgradnju i manjih auta po istom receptu. Bez obzira što ima najmanje 14 konkurenata, Qashquai nikome ne dozvoljava blizu. Iako su u Nissanu to isto željeli učiniti i s Jukeom, tamo su im se stvari iskomplicirale. Nakon dolaska Mazde CX3, Jukeu će još teže pasti na teret uspjeh velikog brata.
Tako lijepa, tako kompaktna i tako mala oktanska igračka plijeni ne samo izgledom, već i vrlinama. Bruno L. Muller, dopredsjednik Mazdine europske ispostave samouvjereno je na promociji u Barceloni ustvrdio kako je riječ o crossoveru rođenom da uspije. Sve to nadogradio je i brojkama koje govore tome u prilog. Segment malih crossover rastao je prošle godine 56 posto. I dok ih se 2013. prodalo 401.000, prošle godine vlasnike je pronašlo njih čak 625.356!
– Mi planiramo godišnje proizvesti 150.000 komada CX3, a samo jednu četvrtinu produkcije prodavati ćemo u Europi, kazao je Bruno L. Muller te naglasio kako je njihov novitet smišljen kao univerzalni auto za globalno selo.
Tehničke karakteristike | |
MAZDA CX-3 | |
motor | cilindra, turbo dizelski |
obujam | 1499 ccm |
snaga | 77 kW /105 KS pri 4000 /min |
moment | 270 Nm pri 1600-2500/min |
mjenjač | ručni, 6 stupnjeva |
maks.brzina | 173 km/h |
0-100 km/h | 10,5 s |
potrošnja | 4,9/4,6/4,7 l/100 km |
emisija CO2 | 123 g/km |
dimenzije | 4275/1765/1535mm |
prtljažnik | 350/1260 litara |
masa | 1275 kg |
jamstvo | 5 godina |
Za razliku od Mazde2 koja se proizvodi na istoj platformi u Mexicu, CX3 stizat će s Honshua, najvećeg japanskog otoka. Svi oni koji su imali prigodu vidjeti s koliko je pažnje i pedantno napravljen meksički proizvod, ne bi trebali imati ni najmanje sumnje da će japanska biti pravi filigranski uradak. U to smo se imali prigodu i sami uvjeriti vozeći malu, a visokosofisticiranu Mazdu CX3.
Kao što i priliči ovoj vrsti auta tako je i pridošlica pošteno odignuta od tla, zaokružena je i povišena…, a sve da bi se stvorio osjećaj moći, prostranosti, veličine… I odista, Mazda CX3 plijeni svime navedenim, a najviše izgledom. Iako ima isti međuosovinski razmak od 2570 mm, za 215 mm duža od Mazde2 55 mm je šira, a 40 mm viša. Brojke govore same za sebe i otkrivaju bit ovog malog crossovera.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.