Početna Auto 6939 pregleda

Nova Dacia Duster je stigla u Hrvatsku. Ovo su detalji i cijene

FOTO: Dacia Hrvatska

Najbolja strana Dacie Duster je ostala cijena. Za razliku od večine konkurencije koja učestalo diže svoje cijene Dacia ih je zadržala na razini prethodnog modela

Jedan od najočekivanijih automobila ove godine, nova Dacia Duster stigla je u Hrvatsku nešto više od pola godine nakon njene premijere. Duster je, za sada, Dacijin jedini SUV, ali i jedna od najuspješnijih Dacia u povijesti. Od 2010. godine proizvedeno je 2,2 milijuna primjeraka pristupačnog kompaktnog SUV-a. U Europi je Duster trenutno najprodavaniji SUV kada su u pitanju privatni kupci, a slično je bilo i tijekom cijele karijere ovog auta u Hrvatskoj i zato je ovo možda i najviše očekivani novitet na našem tržištu ove godine. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Poput Sandera i Joggera, novi Dacia Duster koristi platformu grupe CMF-B. Iz profila, izgled novog Dustera je očekivan, no sve je promijenjeno i jako modernizirano te ova Dacia sada spada među atraktivnije pripadnike klase. Buduća Dacia Duster samo je dva milimetra duža od prethodnog modela, ali djeluje znatno impresivnije. Ono što upada u oči je vodoravno naglašen prednji dio sa svjetlima i rešetkom u stilu Sandera i Bigster Concepta. Inače, potonji će biti lansiran 2025. kao veći brat novog Dustera.

Novi Dacia Duster | Author: Dacia foto: Dacia

"Y motiv" LED dnevnih svjetala sada je prenesen i na stražnja svjetla koja izgledaju vrlo interesantno i dominiraju cijelim stražnjim dijelom. Na boku primjećujemo da više nema klasičnih kvaka na stražnjim vratima već su one, slično kao kod Renaulta Clija, skrivene u okvirima prozora. Automobil Dacia nudi u dvije varijante koje se razlikuju po izgledu, ali i po karakteru. Naime, modeli s prednjim pogonom izgledaju nešto profinjenije, dok se robusnija 4x4 dizajnerski malo razlikuje od nje serijski dolazi s posebnim cjelogodišnjim gumama, te zbog specifičnog dizajna i karoserije udaljene od tla čak 22 cm nudi i bolje bolje terenske sposobnosti te veće prilazne i silazne kuteve pri terenskoj vožnji. Novi 4x4 model sada je opremljen i dodatnim načinima pogona Snow i Mud/Sand. Za najteže terenske izazove tu je i stalni pogon na sve kotače s raspodjelom snage 50 naprema 50 posto. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Dacia Duster i dalje je dugačka 434, cm, u širinu je porasla za 1 cm na 181 cm, a visina joj je smanjena za 3 cm na 166 cm. Međuosovinski razmak 16 je milimetara kraći nego kod prethodnika. Ipak, prelazak na platformu CMF-B rezultirao je s više prostora u unutrašnjosti, posebno u pogledu širine sprijeda i prostora za noge straga. Osim toga, podnica prtljažnika je niža, a otvor prtljažnika širi i viši. Sam prtljažni prostor također je širi i viši te, ovisno o izvedbi nudi 450 do 517 litara prostora. 

U budućnosti će u većini varijanti u unutrašnjosti biti samo digitalni zasloni, jedino će osnovna verzija i dalje imati analogne instrumente. Novi središnji zaslon od 10,1 inča, također nije serija u osnovnom modelu, već od druge razine. On je okrenut prema vozačevom sjedalu pod kutom od deset stupnjeva radi optimalne preglednosti. Klasičnu ručicu mjenjača kod automatika zamjenjuje novodizajnirana polugica, a upravljač je spljošten s gornje i donje strane, što bi trebalo donijeti lakši odabir bolje pozicije sjedenja u autu. 

Novi Dacia Duster | Author: Dacia foto: Dacia

Iako u novoj generaciji Dustera više nema dizelskog motora, automobil ipak dolazi s tri pogonske opcije. Osnovni motor će vjerojatno biti i najinteresantniji kupcima u Hrvatskoj. Riječ je o dobro poznatom ECO-G 100 motoru sa 100 KS koji radi na benzin i na ukapljeni naftni plin (LPG). Sa svoja dva spremnika, koji zajedno primaju 100 litara (50 litara benzina i 50 litara LPG-a), može prijeći do 1300 kilometara. Spremnik LPG-a nalazi se ispod poda prtljažnika tako da ne utječe na njegov kapacitet. Ova verzija dolazi samo u kombinaciji s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem sa šest brzina.

Snažniji motor potpuna je novost u ponudi Dacie. To je benzinski TCe 130. i Dacia prvi put koristi ovu novorazvijenu blagu hibridnu pogonsku jedinicu u novom Dusteru. Kombinira novu generaciju trocilindričnog turbobenzinskog motora obujma 1,2 litre koji radi u Millerovom ciklusu s 48-voltnim startnim generatorom. Snaga motora je 130 KS. Dacia će TCe 130 nuditi u verzijama 4x2 i 4x4 sa 6-stupanjskim mjenjačem.

Novi Dacia Duster | Author: Dacia foto: Dacia

Najveća novost što se tiče pogona je hibridni sustav dobro poznat iz Renaulta, ali i aktualnog Joggera. Uključuje četverocilindrični benzinski motor obujma 1,6 litara i snage 69 kW (94 KS), dva elektromotora i automatski multimode mjenjač s više načina rada bez spojke i razvija ukupno 140 KS. Sustav omogućuje vožnju isključivo električnim pogonom do 80 posto vremena u gradu, a to smanjuje potrošnju za 20 posto (mješoviti ciklus) do 40 posto (gradski ciklus). Dolazit će samo u verzijama s prednjim pogonom, a deklarirana potrošnja ove verzije je 5,0 l/100 km po WLTP-u. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Dacia novi Duster nudi u kombinaciji s četiri različite razine opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. U osnovnoj opremi koja dolazi samo u kombinaciji s najslabijim ECO-G 100 plinsko-benzinskim pogonom su klima,  Media Control sustav, fiksni krovni nosači, šest zračnih jastuka, stražnji parkirni senzori i još mnogo toga. Druga razina opreme se, kao i sve druge može dobiti u kombinaciji sa svim motorima i pogonima. Ona već donosi i 17-inčne aluminijske naplatke, 7-inčnu digitalnu instrument ploču, 10,1-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir, kameru za vožnju unatrag... U top opremi Jurney tu su i naplatci od 18 inča, sustav za ulazak i pokretanje bez ključa, automatska klima, električna parkirna kočnica, Media Nav Live infotainment sustav, audiosustav Arkamys 3D sa šest zvučnika i još mnogo toga. Oprema Extreme koja je postavljena uz bok opremi Jurney je malo više avanturistička te ima ima 17-inčne naplatke i mnogo praktičnih i "šminkerskih" dodataka kao što su sustav pričvršćivanja YouClip, perive presvlake sjedala, detalji na karoseriji u boji bakra...

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Najbolja strana Dacie Duster je ostala cijena. Za razliku od većine konkurencije koja učestalo diže svoje cijene Dacia ih je zadržala na razini prethodnog modela. Novi model tako košta od 19.500 eura, što je samo 150 eura više nego kod osnovne izvedbe prethodnika. U drugoj, mnogo zanimljivijoj i bogatijoj  razini opreme Duster košta od 21.300 eura, snažniji benzinac se nudi od 22.800 eura, verzija s pogonom 4x4 od 24.900 eura, a hibrid od 26.000 eura. I u najskupljim varijantama opreme cijene ne rastu jako tako da naposljetku najskuplji Duster na cjeniku, bez dodatne opreme košta 27.800 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.