Početna Auto 3124 pregleda

Novi BMW serije 1 iznenadio nježnim dizajnom i manjim snagama

FOTO: BMW

Dizajn je mnogo suzdržaniji i manje agresivan, a slično se dogodilo i s ponudom motora kojoj je uglavnom - smanjena snaga

Novi BMW serije 1 je konačno stigao, iako bi ga bilo realnije nazvati velikim redizajnom. Naime, serija 1 je zadržala istu platformu, istu ponudu prostora, dizajn je znatno promijenjen samo sprijeda is straga, novi su neki pogoni, a tu je i nova unutrašnjost. Ovakav opis više priliči redizajnu, no BMW novu seriju 1 naziva četvrtom generacijom te joj u skladu s time daje i novi internu oznaku - F70. 

Author: BMW foto: BMW

Novi model će se ispočetka nuditi u varijantama 118d, 120d, 120 i M135 xDrive, a možda ste primijetili da u ovim nazivima nema slova "i" kod benzinskih varijanti. BMW se te oznake odrekao da ne bi stvarao konfuziju u ponudi i i će ubuduće označavati samo električne modele, kojeg serija 1 neće imati. 

Author: BMW foto: BMW

I dok je BMW posljednjih godina izazivao kontroverze izbacivanjem novih vozila s radikalnim dizajnom i (pre)velikim bubrezima, nova serija 1 je nešto sasvim suprotno tome. Dizajn je mnogo suzdržaniji i manje agresivan, a slično se dogodilo i s ponudom motora kojoj je uglavnom - smanjena snaga. No krenimo redom.

Author: BMW foto: BMW

Sprijeda dominiraju mnogo mekše linije, svjetla su ostala gotovo identičnog oblika ali nova tanja maska i manje agresivan odbojnik čitavu pojavu čine nekako "nježnijom". Stražnji dio je također osjetno promijenjen, a ovdje imamo i sasvim novi oblik svjetala, slična kao na X2, te odbojnike iz kojih, osim na M verziji, više ne vire ispušne cijevi. 

Author: BMW foto: BMW

Međuosovinski razmak se nije mijenjao te i dalje iznosi 267 centimetara, no auto je 4 cm duži te sada mjeri 436 centimetara. Širina je ostala skoro ista (plus 1 mm za točno 180 cm), a visina je porasla za 2,5 cm za 146 cm. 

Author: BMW foto: BMW

Interijer će biti poznat svima koji su vidjeli ili vozili aktualne modele BMW-a poput serije 5. Auto dolazi opremljen s 10,25-inčnim digitalnim instrumentima i dodirnim zaslonom od 10,7 inča, a oba su spojena u jednu zakrivljenu cjelinu tako da djeluju kao jedan zaslon. Na žalost, BMW je uklonio većinu fizičkih tipki, međđu njima i one za kontrolu klime. 

Author: BMW foto: BMW

Svi novi modeli serije 1 standardno će dolaziti s interijerom bez životinjske kože. Sjedala su nova, a nude se i presvlake od recikliranog materijala kao i umjetne kože i Alcantare. Head-up zaslon, panoramski stakleni krov i Harman Kardon audio sustav su opcija. Ponuda prostora nije mijenjana, a istih dimenzija je ostao i prtljažnik u kojeg stane 380 do 1200 litara.

Author: BMW foto: BMW  

Trenutna motorizacija serije 1 se sastoji od 118d, 120d, 120 i M135 xDrive, a kasnije ove godine bi trebali stići modeli 123 xDrive te te osnovni benzinski 116. Benzinski 120 više nije četverocilindraš već blagi hibridni trocilindraš sa 170 KS. Ima 8 KS manje od prethodnika, a do 100 km/h mu treba 7,8 sekundi, odnosno 8 desetinki više nego kod prethodnika. 

Author: BMW foto: BMW

Novi  120d ima 2,0-litreni četverocilindrični dizelski motor i blagu hibridnu tehnologiju, no i kod njega je snaga pala i to osjetnije, sa 190 na aktualnih 163 KS. Ubrzanje do 100 km/h također je sporije i sada traje 7,9 sekundi. Jedini model kojem snaga nije pala je 118d koji i dalje ostaje na 150 KS, bez blage hibridne tehnologije. 

Author: BMW foto: BMW

Na vrhu ponude je i dalje M135 xDrive, sada sa 300 umjesto dosadašnjih 306 KS. Okretni moment je također pao za 50 Nm  na 400 Nm, a i performanse su nešto slabije. Za sprint do 100 km/h sada je potrebno 2 desetinke više, odnosno 4,9 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Znači li ovaj pad snage, da BMW planira i snažniju izvedbu serije 1 sa M oznakom. Tko zna, lako je moguće. 

Author: BMW foto: BMW

Svi modeli serije 1 sada standardno dolaze sa sedam-stupanjskim Steptronic mjenjačem s dvostrukom spojkom. To znači da po prvi put u 20-godišnjoj povijesti ovog modela ručni mjenjač više nije dostupan. 

Author: BMW foto: BMW

BMW je proširio ponudu automatiziranih sustava za vožnju i parkiranje kao dio standardne i dodatne opreme.

Author: BMW foto: BMW

Nova serija 1 na tržištu će se naći u listopadu, a iako cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, znamo one za Njemačku. Osnovni 116 koji stiže kasnije koštat će od 32.900 eura, 120 od 37.900 eura, 118d od 38.200 eura, 120 d od 40.500 eura, a M verzija od 56.200 eura. Sukladno padu snage, cijene za 120 i 120d sada su niže za 3000, odnosno 2500 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.