Novi 5008 serijski ima sedam sjedala, koristi platformu Stellantis STLA Medium te se nudi s blagim hibridnim, plug-in hibridnim te električnim pogonima
Nakon što je na proljeće u Hrvatsku stigao novi Peugeot 3008, sada mu se pridružio i njegov veći "brat" 5008 koji je ovog tjedna predstavljen u Zagrebu na glamuroznom događaju The night of Allure. Novi 5008 serijski ima sedam sjedala, koristi platformu Stellantis STLA Medium te se nudi kao E-5008, s baterijskim električnim pogonom, i 5008, s blagim hibridnim i plug-in hibridnim pogonima.
Automobil ima dovoljno mjesta za tri reda sjedala i sedam putnika zbog povećanja međuosovinskog razmaka za 16 cm na ukupnih 290 cm. Usput su povećane i vanjske dimenzije pa je 5008 prilično velik SUV s dužinom od 479 cm, širinom od 190 cm i visinom od 169 cm. Uživo zbog toga više izgleda kao prestižni model srednje klase nego kao automobil koji je nastao na osnovi kompaktnog SUV-a C-segmenta.
Kada se sva sjedala koriste prtljažnik je skromnih 259 litara. Ipak u toj konfiguraciji prtljažnik novog modela 5008 dug je 42 cm što ga čini jedinim vozilom u segmentu koji i sa sedam sjedala u uporabi može prevesti konkretnije predmete ili veću prtljagu, tvrdi Peugeot. Sa spuštenim trećim redom sjedala prtljažnik raste na izuzetno raskošnih 748 litara što je mnogo više od 520 litara u manjem 3008.
Napredna konstrukcija sjedala čini ga drugačijim i omogućuje velik broj konfiguracija sjedala u drugom redu sjedala (klupa djeljiva u omjeru 60:40, nasloni djeljivi u omjeru 40:20:40) i trećem redu sjedala (nasloni djeljivi u omjeru 50:50). Novi 5008 nudi veliku i ravnu podnicu te do dva metra utovarne duljine kad se preklope sva stražnja sjedala. Sve to čini ovaj model više prilagođenim obiteljima od njegovog manjeg "brata".
Osim po malo promijenjenom izgledu i po ponudi prostora 5008 se ni po čemu ne razlikuje od 3008. Izgled s najnovijom generacijom i-Cockpita je zaista vrlo moderan i privlačan, a atmosfera u unutrašnjosti posebno ugodna.Peugeotov 21-inčni panoramski i-Cockpit sastavljen od dva zaslona dolazi standardno za Allure i GT, kao i ambijentalno osvjetljenje, bežični punjač za telefon, pristup bez ključa i LED prednja svjetla.
Nova prednja sjedala u kombinaciji materijala s efektom kože i tkanine na razini opreme Allure te materijala s efektom kože i Alcantare na razini GT. Uz nadoplatu na razini GT sjedala su ventilirana i masažna, a stražnja je klupa grijana. U toj su konfiguraciji prednja sjedala opremljena prilagodljivim bočnim stranama koje se električnim putem napuhuju i ispuhuju kako bi se dodatno prilagodila tijelima putnika.
Putnici u drugom i trećem redu sjedala također uživaju u mnogo komfora jer ponuda prostora je vrlo velika, sjedala u drugom redu klizna su i mogu se nagnuti. Upravljačka ploča na stražnjem dijelu središnje konzole putnicima u drugom redu sjedala omogućuje da upravljaju temperaturom i ventilacijom trozonskog klima-uređaja i da prilagođavaju grijanje sjedala. Putnicima u trećem redu sjedala na raspolaganju su držači čaša, svjetlo za čitanje i naslon za ruku, ali ne i obilje prostora.
U osnovnoj verziji automobil se nudi s poznatim 1,2-litrenim trocilindričnim motorom s blagim hibridnim sustavom, automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 136 KS. Peugeot tvrdi da ovaj hibridni sustav smanjuje potrošnju goriva za 15 posto u odnosu na ekvivalentni motor bez blagog hibridnog sustava te da pogon može raditi do 50 posto vremena u električnom načinu rada. Od iduće godine u ponudi će biti novi 195 e-DCS7 PHEV plug-in hibrid. On će koristiti električni motor od 125 KS i benzinski motor od 150 KS te nuditi električni doseg veći od 80 km po WLTP-u. Uz spremnik goriva od 60 litara doseg će biti vrlo velik.
Električni E-5008 počinje s osnovnom verzijom s jednim motorom i 214 KS, pogonom na prednje kotače i dosegom od 500 km zahvaljujući bateriji od 73 kWh. Verzija s dugim dosegom ima 231 KS i bateriju od 98 kWh za doseg od 660 km.Električni top model ima dodatni motor straga za pogon na sve kotače i ukupnu snagu od 320 KS. Također ima bateriju od 98 kWh, no i manji doseg. Sva tri modela koriste arhitektu od 400 volti i omogućuju maksimalnu snagu punjenja od 160 kW što omogućava punjenje baterije od 20 do 80 posto za oko 30 minuta. AC punjenje od 11 kW je standard, a uz nadoplatu nudi se i 22 kW.
Novi 5008 se u Hrvatskoj od početka prodaje nudi u dvije izuzetno bogate razine opreme: Allure i GT. Osnovni blagi hibridni 5008 u Allure opremi košta od 39.205 eura, a električni model s osnovnim pogonom od 52.190 eura. Uz opremu GT i osnovni blagi hibridni pogon auto košta 43.455 eura, a električna verzija s dugim dosegom i 231 KS u kombinaciji s istom razinom opreme košta 60.850 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.