Novi model je srodan CX-60, na čijoj se tehnologiji temelji, a uvelike usvaja i dizajn ovog modela. No auto je osjetno veći
Mazda CX-60 bila je perjanica japanske marke u Europi manje od dvije godine. Sada ovaj veliki SUV srednje klase nadmašuje još veće vozilo, nova Mazda CX-80.
Novi model je srodan CX-60, na čijoj se tehnologiji temelji, a uvelike usvaja i dizajn ovog modela. No auto je osjetno veći kako bi pružio dovoljno prostora za treći red sjedala.
U odnosu na CX-60 vizualno nema razlike gledano sprijeda. Prednji dio i dalje izgleda masivno i upečatljivo i njime dominira velika maska hladnjaka. Poklopac motora je dug što automobilu daje još upečatljiviji izgled.
U usporedbi s modelom CX-60, novi CX-80 ukupno je 25 centimetara duži, 2 cm viši i ima 25 čak centimetara duži međuosovinski razmak što znači mnogo veću kabinu. Ukupna dužina automobila je samo pet milimetara kraća od pet metara, a međuosovinski razmak je čak 312 cm. Širina nije mijenjana, no svejedno iznosi impresivnih 189 cm. Sve u svemu, ovo je ogroman automobil.
S boka je CX-80 lako razlikovati po više staklenih površina. Kotači imaju do 20", no i u toj veličini djeluju gotovo maleno s obzirom na impresivne gabarite CX-80. Stražnji dio izgleda malo konzervativnije nego kod CX-60 jer mu nedostaju završeci ispušnih cijevi kako bi automobil izgledao manje sportski, a više elegantno.
U prtljažnik automobila stane 258 litara ako se koriste sva tri reda sjedala, a s dva reda u funkciji prtljažnik prima raskošnih 687 litara, prostora. Preklopite li zadnji red, u prtljažnik stane 687 litara, a ako su zauzeta samo vozačeva i suvozačeva sjedala, u prtljažnik stane do 1.971 litara.
Pohvalna je i praktičnost i varijabilnost. U prtljažniku je tako utičnica od 230 V, a drugi red sjedala se može pomicati za 120 milimetara te ima podesive naslone za više udobnosti i, iznad svega, varijabilnosti.
S obzirom na vanjske dimenzije, nije potrebno posebno naglašavati da putnici u prvom i drugom redu imaju obilje prostora. Prema Mazdi , u trećem redu udobno mogu putovati dva putnika do 1,70 metara visine.
Ispred vozača su dva velika zaslona od 12 inča za instrumente i infotainment. Sustav je ažuriran i kompatibilan je s Apple CarPlay i Android Auto te, uz internetsku vezu, i s Amazon Alexa (ovisno o državi).
Kao i kod CX-60, kupcima su na izbor dva pogona: plug-in hibrid s benzinskim i električnim motorom i električnim dosegom od 60 km i 3,3-litreni redni šestocilindrični dizel koji nas je već oduševio u CX-60. Oba standardno dolaze s pogonom na sve kotače i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.
PHEV ima 2,5 litreni četverocilindrični benzinski motor, koji radi u kombinaciji s električnim motorom za ukupnih 327 KS i najveći okretni moment od 500 Nm. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 195 km/h. Litij-ionska baterija kapaciteta 17,8 kWh jamči električni doseg od 60 km prema WLTP ciklusu, a proizvođač navodi mješovitu potrošnju od 1,6 l/100 km.
Dizelski motor je poznati 3,3-litreni blagi hibridni redni šestak s 254 KS i 550 Nm okretnog momenta. Performanse su dobre jer od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 219 km/h.
Mazda će nuditi novi CX-80 u pet linija opreme Exlusive-Line, Homura, Takumi, Homura Plus i Takumi Plus. U svim varijantama, Mazda CX-80 standardno ima sedam sjedala. Modeli Homura i Homura Plus opcijski su dostupni kao šestosjed s dva zasebna sjedala u drugom redu. U liniji opreme Takumi Plus dostupna su dva individualna luksuzna sjedala s grijanjem i hlađenjem te središnjom konzolom između njih.
Standardna oprema je od osnovnog modela bogata i uključuje električna prednja sjedala, trozonsku automatsku klimu, središnji zaslon od 12,3 inča te kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene. U Njemačkoj se novi CX-80 može kupiti za iznos od 55.350 eura za plug-in hibridnu verziju, dok se cijene za dizel još ne znaju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.