Novi MINI, veći je, udobniji i tiši. Ali sportska izvedba unatoč tome nije izgubila svoje najbolje odlike, upravljivost i užitak u vožnji
Počevši od izgleda, pa do voznih karakteristika MINI Cooper S nije običan auto. Ni cijena mu nije mala, ali zato gama MINI nudi cijeli spektar modela. To je pristup za koji se BMW odavno odlučio i imaju pravo. Da se razumijemo, ti auti su morali zaslužiti taj status i MINI ga je osigurao. Već dugo on nije običan mali autić. U MINI-ju su materijali odlični, baš kao i završna obrada. Nova generacija znatno je bolja od prethodne. Prije svega poboljšano je sjedenje. Viši ljudi u prethodnim generacijama MINI-ja sjedili su neudobno, ali s obzirom na to da je nova generacija duža 10 cm i šira četiri, dovoljno je mjesta za sve. Komandnom pločom dominira brzinomjer, koji se s velikog središnjeg zaslona preselio iznad upravljača, gdje mu je i mjesto. Prekidač za paljenje motora, otvaranje šibera i svjetla u interijeru, nešto su posebno. Specijalna je i komandna ploča kojom dominira ogroman središnji zaslon koji veličinom prije podsjeća na računalo. Navigacijom se upravlja tako da se rukom ispisuju slova na touchpadu smještenom između sjedala. Odlična zamisao, ali preporučamo da je ne isprobavate u vožnji.
Dok su ostali modeli nove generacije podvrgnuti downsizingu i ekologiji, Cooper S pokreće dobar stari dvolitreni turbak snažan 192 ks koji omogućuje sportski užitak u vožnji. Pritom nije ni pretjerano žedan, troši manje od 10 l.
Povezivanjem automobila i pametnog telefona, otvara se cijeli svijet novih mogućnosti. Tako možete na velikom ekranu odabrati internet radio i slušati ga preko zavidnog Harman/Kardon audio sustava, pregledati tweetove i što se događa na Facebooku. Sustav na velikom ekranu prikazuje i kalendar. Posebna aplikacija analizira stil vožnje i naravno, ekranom možete upravljati svim klasičnim funkcijama automobila – putnim računalom, radiom, telefonom… Naravno najvažnija osobina MINI-ja je ležanje na cesti! Ako odaberete pravu verziju, tu je i živahan motor. Verzija Cooper S na papiru obećaje puno, u stvarnosti nudi 192 konja koji bez problema nose 1250 kg težak automobil. Ubrzava odlučno i kontinuirano. Niti pri većim brzinama nemate osjećaj da sjedite u manjem automobilu. Testni automobil bio je malo nemiran u naglim skretanjima pri većim brzinama, što je i za očekivati za auto kojeg mnogi opisuju kao karting za cestu. Jedina stvarna kritika novom MINI-ju odnosi se na mjenjač. Hod je kratak i precizan, ali smeta činjenica da, po uzoru na BMW, za vožnju unatrag ručicu pomičete k sebi i naprijed, što lako dovodi do zabune i prebacivanja u prvu brzinu. Novi MINI nudi tri režima vožnje – Mid, Sport i Green, u kojima računalo podešava rad mehaničkih dijelova.
Brojač okretaja i pokazivač brzine sada se nalaze ispred vozača, gdje im je mjesto. Ipak, MINI ostaje prepoznatljiv po središnjem zaslonu smještenim u kružnicu.
MINI je namijenjen svakodnevnoj vožnji, Green štedljivoj, a Sport užitku u vožnji. Bez obzira na odabrani program, MINI suvereno i nadmoćno vlada cestom. Možda bi poželjeli da se sustav protiv proklizavanja aktivira malo kasnije, kako bi više uživali u vožnji, ali, iskreno rečeno, MINI nudi puno više od drugih „malih“ automobila i to je više nego dovoljno! MINI je daleko ispred konkurencije i kada se zbroje sve prednosti, za razumjeti je zašto je toliko omiljeniji od konkurencije. Naravno, treba uzeti u obzir visoku cijenu, ali, osnovnu verziju možete kupiti za osjetno manje novaca, ali što će te dobiti, to je već druga priča.
Tehnički podaci
MINI Cooper S
Cijena osnovni model 202.763 kuna
Motor 4 cilindra, benzinski
Obujam 1998 cm³
Snaga 141 kW /192 KS pri 4700 o/min
Moment 280 Nm pri 1250-4750 o/min
Mjenjač ručni, šest stupnjeva
Maks. brzina 235 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 6,8 sek
Potrošnja 7,7/4,8/5,8 l/100 km
Test 9,2 l/100 km
Emisija CO2 136 g/km
Dimenzije d/š/v 3850/1727/1414 mm
Prtljažnik 211 litre
Masa 1160 kg
Garancija 3 godine
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.