Početna Auto 692 pregleda

Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave rođendan

Vidi galeriju 1/9
Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan Od Porschea do Golfa II: Ove auto legende iduće godine slave "okrugli" rođendan

Golf, Porsche, 295, Uno... Donosimo pregled najvažnijih automobilskih jubileja koji nas tjeraju da pomislimo: "Pa zar je već toliko godina prošlo?"

Pad temperatura i Advent pred vratima podsjećaju nas na to da se još jedna godina bliži svom kraju. U nikad neizvjesnijim vremenima za automobilsku industriju i svjetsku ekonomiju nitko se ne usudi prognozirati što će nam 2023. donijeti. No jedno je sigurno, mnoge automobilske legende iduće će godine "proslaviti" svoj "okrugli" rođendan. Donosimo pregled najvažnijih jubileja koji nas tjeraju da pomislimo: "Pa zar je već toliko godina prošlo?"

Author:

75 godina od prvog Porschea

Krajem 40-ih godina prošlog stoljeća Ferry Porsche se uputio u avanturu kojom je želio ispuniti svoj san, napraviti vlastiti sportski automobil. Godine 1948. nastao je prvi prototip Porschea 356. Roadster sa središnje smještenim motorom prve je kilometre napravio u lipnju iste godine. 

Author:

60 godina Mercedesa kojeg je obožavao i Tito

Na automobilskom salonu u Frankfurtu 1963. godine Mercedes je predstavio svoj najveći model. Iako je javnost bila skeptična treba li ikome ovakva predimenzionirana limuzina dugačka čak 545 centimetara, Mercedes 600 je uskoro postao hit. Instantno je postao omiljeno vozilo svjetskih elita a posebno su ga voljeli diktatori i predsjednici diljem svijeta. Jednog je posjedovao i predsjednik Jugoslavije Josip Broz Tito. Iako je cijena 250 KS snažnog automobila bila astronomska Mercedes na njemu nije ništa zaradio. U 18 godina proizvodnje izrađeno je 2677 primjeraka.

Author:

50 godina VW Passata

Prvi Passat uvelike se koncepcijski i dimenzijama razlikovao od današnjeg koji je pri kraju svoje karijere. Prvi Passat iz 1973. bio je zapravo prerađeni Audi 80 s kosim stražnjim dijelom, a to je učinjeno kako bi se uštedio novac za razvoj. Bio je dugačak samo 420 cm, dakle osjetno manji od današnjih kompaktnih automobila. Automobil je postao ogroman uspjeh i do predstavljanja druge generacije prodano je čak 2,5 milijuna primjeraka. 

Author:

50 godina Opela Kadetta C

Bio je jedan od najpopularnijih automobila svojeg doba, a od 1973. do 1979. je proizvedeno 1,7 milijuna primjeraka. Kadett C bio je ujedno i posljednji kompaktni Opel sa stražnjim pogonom. Vlasnici su ga hvalili zbog vrlo visoke kvalitete i zabave u vožnji. 

Author:

40 godina Fiatovog gradskog hita

Fiat je osamdesete godine prošlog stoljeća dočekao u velikoj krizi, a mali gradski Uno trebao je predstavljati spas za posrnulu marku. To se i dogodilo jer gradski Fiat je postao ogroman prodajni hit. Automobil predstavljen 1983. odmah je izabran za Europski auto godine, a to je bio samo početak duge i uspješne karijere. Proizvodnja u Italiji je trajala sve do 1995., a u Brazilu se ovaj auto proizvodio čak do 2014. godine. Ukupno je proizvedeno više od 8,8 milijuna primjeraka. 

Author:

40 godina legendarnog Peugeota

Peugeot 205 je za PSA koncern bio ono što je Uno bio za Fiat, spasitelj. Veliki uspjeh malog gradskog modela spasio ih je od bankrota. Automobil je razvijan od 1978. godine, a na tržište je stigao u veljači 1983. godine. Proizvodio se čak 15 godina, a iz pogona je izašlo 5,3 milijuna primjeraka. 

Author:

40. rođendan najpopularnijeg Golfa

Golf "dvojka" je jedan od najuspješnijih i najkultnijih modela u povijesti automobilske industrije. Druga generacija kompaktnog VW-a imala je mnogo više mjesta od prethodnika i bila mnogo kvalitetnije izrađena. Automobil je narastao čak 17 centimetara i bio dugačak 399 cm. U našim krajevima status legende je ostvario model koji se proizvodio u tvornici u Sarajevu. Zbog izuzetno dobre kvalitete nije rijetkost da i danas u prometu vidimo primjerke Golfa "dvojke" stare gotovo 40 godina. 

Author:

30 godina Forda Mondea 

Automobil je naslijedio popularnu Sierru i donio novi koncept sa prednjim umjesto stražnjeg pogona. Ime Mondeo odabrano je da se naglasi globalni karakter ovog automobila. Mondeo se prodavao i U SAD-u pod drugim imenima. Posebnost prve generacije Mondea bili su serijski prednji zračni jastuci i ista cijena za sve karoserijske varijante. Početkom travnja ove godine Mondeo se nakon četiri generacije prestao proizvoditi. 

 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.